Redizajn sajta često ima negativan uticaj na SEO. Saznajte kako sprečiti (veliki) pad organskih pozicija i kako što lakše proći kroz celi proces.
Redizajn sajta i SEO
Kada ste se odlučiti za izradu novog sajta, pazite kad radite novi sajt na bitne stvari, a to nije nužno lepši dizajn web sajta. Bitno je da vas ljudi mogu naći kad vas trebaju, posebno oni koji ne znaju za vas, pa pretražuju na Googleu u potrazi za rešenjima.
Dva osnovna SEO cilja kod redizajna web sajta su ugrubo:
- sačuvati postojeće SEO pozicije
- poboljšati pozicije i promet prema webu
Ono što je jako bitno jest planiranje. Radite li novi sajt, optimalno je pre početka rada na njemu sarađivati sa nekim ko zna SEO kako bi prelazak na novi sajt prošao što bezbolnije.
Ima dosta stvari na koje valja paziti, a tri se posebno ističu:
- Vreme launcha novog sajta
- Struktura web sajta
- URL migracije
Pre svega pazite kada ćete pustiti novi sajt. Naime, gotovo je nemoguće ne osetiti neki pad u SEO pozicijama kada launchate novi web, pa je preporučljivo da to radite u onom mesecu kad je potražnja za vašim proizvodima ili uslugama najmanja.
Dakle, ne startujte novi sajt u terminu kad očekujete navalu bookinga i sezonske prodaje kako bi „korisnike dočekao lepši web“. Nemali broj puta svedočili smo da je novi sajt priuštio klijentu na desetine pa nažalost i stotine hiljada evra pada prihoda u odnosu na godinu ranije samo zato jer nisu pazili na vreme starta. U najvećem broju slučajeva radilo se o tome da je šef uprave hteo da se novi sajt pusti taman pre sezone. Dok vam se rankinzi oporave, sezona će proći, a novac otići nekom drugom.
Pazite i na novu strukturu sajta i URL migracije. Zadržite što je moguće bližu istu semantiku HTML koda web sajta i odradite URL migracije kako ne biste pali na SEO rezultatima. Ako u novom dizajnu potpuno razbucate prethodni dizajn, očekujte pad.
Šta se sve može promeniti tokom redizajna, a da negativno utiče na SEO:
- Sadržaj se miče (ili uklanja u celosti ili premešta na novi URL)
- Sadržaj se značajno menja
- URL-ovi se menjaju
- Interni linkovi se menjaju
- Struktura stranice se menja
- Protokoli se menjaju
Bilo šta od gore navedenog može vam prouzrokovati probleme oko organskog prometa, a ako se ti problemi nadovežu jedni na druge, mogli biste nakon redizajna doživeti pad i od 90% prometa. To se događa češće nego što mislite.
Ovo je 5 osnovnih stvari na koje valja paziti kod redizajna web sajta:
1. Koje stranice su trenutno dobre, a koje ne
Kako se kaže, „ne čačkajte mečku.“ Ovde mislimo prvenstveno da ne dirate na stranice koje su do sada dobivale najviše prometa i najviše konverzija. Pazite da ih ne menjate previše jer očito dobro funkcionišu. Posebno pazite na URL-ove. Ako možete, ostavite ih istim kao i na prethodnoj verziji stranice, tako ćete jako smanjiti rizik da stvari odu krivim putem.
Pazite i na stranice koje dovode promet, ali ne dižu konverzije. Tu optimizujte proces konverzija, ne SEO stranice.
Da bismo znali koje stranice NE dirati u SEO smislu, a koje možemo potpuno razbucati i raditi SEO ispočetka jer ionako nisu bile dobre, radimo audit.
2. Postavite redirekcije
Redirekcija – preusmeravanje starih URL-ova na nove, jedna je od primarnih i najvažnijih stvari koje treba napraviti prilikom redizajna web stranica.
Napravite mapu redirekcija, odnosno popis stranica koje treba preusmeriti.
Koristite 301 redirekcije kako bi pretraživači znali da je stari URL trajno premešten na novi URL.
I kad napravite novi web, crawlujte sve URL-ove stare stranice kako biste bili sigurni da sve redirekcije funkcionišu.
Ako neke stranice odlučite izbrisati, resetujte 404 kod na 410 kako bi botovi znali da je stranica trajno uklonjena. Pitajte developera za “HTTP/1.0 410 Gone”.
3. Optimizujte on-page elemente
On-site elementi poput naslova stranica i metaopisa takođe su bitni. Zadržite one koji su dobro funkcionisali na staroj stranici, a menjajte ih na stranicama koje su bile i SEO i konverzijski slabe.
4. Pazite na interne linkove
Interni linkovi su oni koji međusobno povezuju vaše stranice. Pazite gde vode interni linkovi kada presložite stranicu kako ne biste imali na stotine ili hiljade grešaka, što može uticati na rankinge.
5. Ažurirajte sitemapu
Kad napravite redizajn stranice, ažurirajte Sitemapu (XML mapu) za sve pretraživače, posebno Google.
Redizajn sajta i SEO
Na vama je da pazite kroz SEO audit i analitiku šta se događa sa vašim sajtom nakon redizajna, kako biste mogli brzo reagovati u slučaju da se dogodio ogroman pad, odnosno da se pozicije na Google rezultatima ne oporave nakon određenog razdoblja.