Optimizacija Web-shopa ili online prodavnice je veoma bitan deo optimizacije sajta. Ecommerce SEO ili optimizacija webshopa najbolja je marketinška taktika koju možete primeniti za povećanje prihoda u svojoj online prodavnici.
Kako privući kupce u Web-shop
Pričajte o problemima, ne proizvodu – Određene kategorije web prodavnica mogu više profitirati tako da se fokusiraju na probleme potencijalnih kupaca, nego na proizvod. Na primer, ljudi traže “prirodan lek za nesanicu”, a to između ostalog može biti i eterično ulje lavande koje prodajete u svom webshopu. Privucite ih tako što ćete im objasniti čemu služi vaš proizvod.
Pazite na tzv. negativne ključne reči – Prodajete li dečje pelene, nemojte se fokusirati samo na „pelene“ jer se taj proizvod nudi za veći broj ciljanih grupa. Naime, pelene za odrasle, pelene za mačke ili pelene za pse samo su neki od termina koji se mešaju s vašim pelenama za decu.
Lovite sezonalnost i važne datume – Istražite šta ljudi pretražuju oko važnih datuma, bili to Božić ili 8. Mart, ali i proslave rođendana, krštenja ili diplome.
Nemojte da korisnik mora kliknuti više od 3 puta da dođe do cilja – Nemojte zakopati sadržaj i proizvode duboko u hijerarhiji sajta, odnosno dalje od 3 klika od početne strane. Sve što vam je bitno neka bude na klik-dva udaljeno od inicijalne tačke gde je korisnik sleteo.
Napravite posebne landing stranice za posebne datume: – Božić – 8. Mart – Halloween – Uskrs – Black Friday – Dan ljubavi – Prvi dan škole – Rođendani
VAŽNOST POČETNE STRANE
Omogućite korisnicima da kupuju odmah s početne strane, odnosno stavite na prvu stranu proizvode (super ako odmah bude i „Dodaj u korpu“) kako biste povećali vidljivost proizvoda, ali i broj artikala u korpi.
Stavite HOT prodajne kategorije:
- BESTESELLERS/NAJPRODAVANIJI PROIZVODI
- NOVO
- RASPRODAJA
- AKCIJA
- POPUSTI
Sve su to magične ključne reči koje privlače pažnju korisnika jednom kad dođu na web shop.
Kategorije proizvoda – Koristite ključne reči u nazivu, URL-u, tekstu na stranici i metaopisu. Ciljajte na 300 reči po stranici.
Ovo je izuzetno važan korak posebno ako na stranici kategorije nemate proizvode s ključnim rečima nego su njihova imena proizvoljna pa se iz njih ne može zaključiti čemu služi proizvod.
Optimizujte stranice pojedinačnih proizvoda – Ponovite celi postupak kao kod stranica kategorija, osim samog teksta na stranici koji bi ovde trebao biti duži.
Ciljajte na 750 reči po proizvodu, među kojima svakako uvrstite ključne reči, ali se i obratite korisnicima navodeći 2-3 jasna benefita za njih ako kupe proizvod. Ljudi se lakše prolaze u problemima pa ako vaš proizvod rešava neki problem (npr. brže je, jeftinije, lakše nešto napraviti), istaknite to u uvodu.
Putem sadržaja možete odgovoriti na pitanja korisnika – Ako korisnici nešto guglaju tražeći način kako da nešto naprave, ciljajte ih sa sadržajem koji će im pomoći, ali i i „uveriti“ ih da je vaš proizvod nužan u njihovom životu, odnosno da je to ono što zapravo traže.
Mnogi korisnici zapravo ne znaju što traže u smislu proizvoda, jer oni samo traže rešenje svojih problema. Najčešće nismo svesni da postoji neki proizvod tog i tog imena, stoga guglamo u nadi da ćemo pronaći tačno ono što nam treba kako bismo rešili svoj problem.
Pazite na fotografije i video – Osim tekstova, izuzetno su važne fotografije i video sadržaj. Što više fotografija proizvoda u webshopu imate, to bolje, posebno ako imate fotografiju proizvoda u kontekstu upotrebe.
Dodajte schema markup na web sajt – Strukturirane stranice puno su bolje za SEO pozicioniranje. Web shopovi prečesto nemaju strukturu tj. tzv. Schema markup za proizvode, što je propust jer prema Search Engine Landu, implementacija scheme može vam povećati CTR i za 30%. Posebno ako stavite ocene! Schema je zapravo oblik koda koji pomaže Googleu da identifikuje šta je na svakoj stranici, odnosno pomaže Googleu da bolje razume sadržaj stranice. Tako Google može na optimalan način prezentovati stranicu i proizvod na SERP-u.
Napravite Google Business profil – Google Business je baza poslovnih fizičkih poslovnih subjekata, a vaše izlistavanje u toj bazi pomaže korisnicima da vas lakše pronađu putem pretrage.
Možete otvoriti besplatni profil firme koji će bam omogućiti da se pojavite među rezultatima pretrage na Googleu i Google mapama.
Radite na backlinkovima s lokalnih portala – Backlinkovi s lokalnih portala pomoći će vam da izgradite autoritet domena, istovremeno poboljšavajući i rezultate za lokalne pretrage.
Evo koje je vrste sadržaja Google predložio da biste olakšali put do korisnika putem pretrage:
Priča o vašoj firmi: Ispričajte priču o svom businessu onima kojima je bitno od koga kupuju.
Posebne ponude: Opišite svoje posebne ponude za određene datume ili događaje, poput Uskrsa.
Recenzije drugih kupaca: Osim na stranicama samih proizvoda, dobro je imati i posebnu celu stranicu posvećenu iskustvima korisnika koji pomažu drugim potencijalnim kupcima i motivišu ih na kupovinu jer stvaraju tzv. social proof – ljudi više kupuju ako vide da su i drugi to pre njih kupili.
Katalog: Ponudite informativne opise proizvoda koji se poklapaju s upitima na pretrazi. Napravite i dobre opise za kategorije.
Korisnička podrška: Istaknite pogodnosti u vezi dostave i povraćaja. Besplatna dostava otklanja mentalnu blokadu za kupovinu online (korisnici ne žele često platiti dostavu jer im onda proizvod ispadne skuplji pa odu u fizičku trgovinu ili potraže druge trgovce online s free dostavom), dok veće vreme povraćaja neretko rezultovati i manjim povratom.