Jedno od čestih pitanja koje nas klijenti često pitaju pre izrade sajta je „Koliko dugo treba da se sajt rangira na Googlu?“
Na prvoj strani Google pretrage se nalaze uglavnom sajtovi stariji od dve godine
Odgovor na to pitanje je da to zavisi prvenstveno od više činioca među kojima su najvažniji kvalitet odnosno količina sadržaja i konkurencija. Osim tih činioca važno je znati da su istraživanja pokazala da u Top 10 rezultata za određenu ključnu reč ili frazu retko se nalaze sajtovi koje su mlađi od dve godine, dok se na prvoj poziciji obično nalazi sajt koja je stariji do tri godine i više. Manje od 6% sajtova će doći do Google Top 10 u prvoj godini svog postojanja.
U praksi se pokazalo da je starost domena još uvek relevantan uslov pri rangiranju sajtova, što je i logično s obzirom da stariji domeni u pravilu imaju više dolaznih linkova u odnosu na nove. Upravo povratni linkovi s autoritativnih domena iz iste branše je nešto na šta treba posebno obratiti pažnju jer nekoliko takvih linkova može znatno poboljšati poziciju stranice na Googlu.
Kvalitet sadržaja
Isto tako, ukoliko na vašem sajtu nema dovoljno sadržaja i on nije redovno ažuriran male su šanse da bude na prvoj stranici rezultata na Googlu. Jedno od pravila je što više sadržaja (teksta) na stranici to bolje. Iako nema tačne formule koliko teksta treba biti na pojedinoj stranici studije pokazuju da je idealno od 600 do 700 reči, a retko će se naći stranica među Top 10 rezultatima koja ima manje od 300 reči.
Prilagođenost mobilnim uređajima
Kako je sve više pretraga s mobilnih uređaja treba paziti i da je sajt napravljen i za takve uređaje bilo da postoje mobilne verzije bilo da se koristi responzivini dizajn. Na mobilnim telefonima je još važnije nego na računarima i Page speed – brzina učitavanja stranice. Sam Google nudi test prilagođenosti mobilnim uređajima kao i alat za proveru brzine izrade.
Najbitnije u celoj ovoj priči je da za kvalitetnu SEO optimizaciju treba vremena, odnosno da se to ne može napraviti u dan, nedelju, a i u većini slučajeva ni za mesec dana. To nije proces koji ima svoj kraj jer sajt se treba konstantno usavršavati – dodavati nove sadržaje, akumulirati kvalitetne povratne linkove i koristiti društvene mreže za promociju svog sajta.