Odluka o tome kako i kada krenuti u redizajn web sajta može biti teška. Redizajn sajta zahteva vašu veliku predanost i poverenje u one koje ste angažovali za rukovanje virtualnim licem vašeg poslovanja. No, ako imate web sajt koji frustrira vaše posetioce ili ne daje promet iz bilo kojeg razloga, to može biti skupo za vašu kompaniju i pogubno za vaše poslovanje. Svi web sajtovi trebaju biti izrađeni sa nekoliko načela na umu, kao što je jednostavna navigacija, pregledan, čist i oku ugodan dizajn i lako dostupan sadržaj – u svega dva do tri klika. Web sajtovi se mogu koristiti za razne svrhe, a moraju jednostavno davati vašem poslovanju profesionalno lice. Bez obzira na to kako nameravate koristiti vaš web sajt, interaktivni i user-friendly dizajn od presudne je važnosti za vaš brend u današnje doba. Ako niste sigurni da li je vreme za redizajn web sajta, proverite ove znakove kada budete sledeći put na svome web sajtu:
1. Vaš web sajt je vidljivo zastareo
Kao što smo već spomenuli, imate samo jednu priliku za prvi utisak, a ovih dana vaš web sajt je vaš prvi utisak. Ništa neće oterati korisnika brže s vašeg sajta od dolaska na stranicu koja izgleda kao početna stranica Space Jam-a (Da, ovo je izvorni web i ne, ne možete igrati igre, trebate Shockwave ). Govoreći o zastarelom softveru, s trenutnim trendovima u razvoju mobilnih uređaja, Flash više neće biti podržan u budućnosti, a HTML 5 je već zauzeo svoje mesto. Ako se vaša web-lokacija bazira na Flash-u, dobro je razmotriti redizajn, što pre. Još jedna uobičajena greška u dizajnu jeste iznošenje svih podataka o vama na početnoj stranici što može biti zanimljivo i informativno, ali činjenica je da ljudi nisu došli na vaš sajt da bi čitali, već saznati informacije o vama. Potencijalni klijenti žele znati što radite i kako to radite. Zašto bi baš vas trebao odabrati? Kako bih trebao komunicirati sa vama? Koliko god vi imali potrebu pisati romane o vama, u ovoj situaciji, manje je više.
2. Vaš sajt nije prilagođen mobilnim uređajima
Dani u kojima vam je bilo potreban računar za pristup internetu već davno su nestali, a tržište mobilnih uređaja eksplodiralo je. Pametni telefoni i tableti revolucionirali su način na koji korisnici pristupaju internetu i dobijaju svoje informacije. Sada znamo da se na mobilnim uređajima izvodi više od 60% Googleovih pretraživanja nego na tabletu i desktopu i da samo jedan od 4 korisnika pristupa internetu samo na mobilnom uređaju. Responzivan dizajn web sajta znači da je vaš sajt izrađen tako da se sadržaj i slike prilagođavaju bilo kom uređaju. To znači da će korisnici moći lako doći na vaš sajt bez obzira na uređaj koji upotrebljavaju. To je bitno jer su nedavni podaci pokazali da će 67% kupaca pametnih telefona prebaciti na konkurentski sajt ako je njihov postupak e-trgovine brži. Korisnici žele da sve bude što je moguće lakše, a responzivan sajt neophodan je za dobro korisničko iskustvo (user-friendly). Pored ovih problema videćete i da ako vaš sajt nije prilagodljiv mobilnim uređajima, Google će vas baciti daleko u rezultatima pretrage. Google je to učinio kako bi svojim korisnicima pružio što bolje korisničko iskustvo. Da biste proverili je li vaša web lokacija prilagođena mobilnim uređajima, svoj URL možete uneti u Googleovu web stranicu testiranja za mobilne uređaje.
3. Loše pozicije u rezultatima pretraživanja
Važnost prve stranice Googla dobro je obrazložena. Većina ljudi koje pretražuju preko Google-a nikada ne odu dalje od prve ili druge stranice s rezultatima pretrage. To čini poziciju na prvoj stranici vrlo važnom. Google preporučuje za dobar SEO poboljšanje strukture vaših URL-ova kako bi preneli više informacija o sadržaju. URL-ovi se prikazuju u rezultatima pretraživanja, pa ako sadrži relevantne reči, to će pretraživačima pružiti više informacija o sajtu. To na kraju dovodi do boljeg indeksiranja dokumenata i web stranica. SEO može biti lukav, ali uklanjanjem ovih uobičajenih grešaka možete biti sigurni da ćete povećati svoju poziciju i inicirati veći promet na vašu web-lokaciju.
4. Loša struktura navigacije i sadržaja
Kada posetioci dođu do vašeg sajta, žele brzo pronaći informacije koje traže bez previše kopanja. Ako je korisnicima previše teško kretati se kroz različite stranice na vašem sajtu, brzo će postati frustrirani i okrenuti se drugim izvorima za ono što pokušavaju pronaći. Previše stranica sadržaja ili loša struktura sadržaja mogu pokopati vredne informacije koje korisnici traže i uplašiti potencijalne korisnike. Spori prelazi i vreme učitavanja takođe će brzo zasmetati posetiocima i treba ih izbegavati kad god je to moguće. Navigacija vašeg sajta je važna i za SEO kako bi Google lakše indeksirao vaš sadržaj. Iznad svega, fokus navigacije trebao bi biti na jednostavnosti i lakoći korištenja.
5. Promenili ste vizuelni identitet
Ako ste napravili redizajn identiteta brenda ili promenili smer poslovanja, gotovo sigurno ćete trebati novi izgled vašeg sajta. Brand nije samo logotip i slogan, to je vaš celokupni identitet i vaš web sajt je vaš online identitet. Vaši poslovni ciljevi takođe će se promeniti tokom vremena, a vaša web-lokacija trebala bi odražavati viziju brenda. Vaš sajt je vaš prvi i najvažniji utisak na mreži. Klijenti danas traže sve na Google-u, tako da pozicija u rezultatima pretraživanja postaje sve važnija. Uz eksploziju mobilnih uređaja takođe prevladavaju i novi oblici digitalnog oglašavanja, a vaš sajt na internetu mora biti u stanju zadovoljiti potražnju. Kroz razumevanje kompanije i poslovanja pomažemo u optimizaciji online prisutnosti naših klijenata putem redizajna web sajta kako bismo lakše ostvarili svoje marketinške ciljeve. Redizajn vašeg web sajta je glavni zadatak i ne sme se olako shvatati. Ako razmišljate o redizajnu sajta ili generisanju više prometa na sajtu, bilo koji od gore navedenih primera dobar je razlog za početak planiranja za moderniju online prisutnost.