Knjiga grafičkih standarda sadrži standardne smernice koje je potrebno uvažavati prilikom upotrebe primarnih i sekundarnih grafičkih elemenata. Smernice osiguravaju konzistentnu vizuelnu komunikaciju prema javnosti (poslovna dokumentacija, reklamni materijal…).
Svako odstupanje od navedenih standarda tumači se kao nedoslednost i neozbiljnost. Knjiga grafičkih standarda propisuje doslednost u estetskom izrazu i doslednom praćenju vizuelnog identiteta na svim vrstama aplikacija.
Da li je knjiga standarda neophodna?
Izrada logotipa, brendiranje, smišljanje slogana, izrada poslovne dokumentacije oduzima mnogo vremena i novca. Zaštićujući smernice njihovog korišćenja štitimo ulaganje koje nam pomaže u jasnom definisanju filozofije firme i njenom vizuelnom predstavljanju.
Zašto nam treba knjiga grafičkih standarda?
- Da sprečimo lošu upotreba boja, tipografije, pozicioniranja logotipa
- Da unapredimo marketinške i prodajne rezultate efektivnim ispravnim korišćenjem logotipa i dizajna
- Da izbegnemo anomalije pri korišćenju vizuelnih elemenata koji predstavljaju firmu i njene proizvode i usluge
- Da trajno podsećamo klijente da se iza logotipa nalazi firma koja je dosledna, verodostojna i ulieva poverenje
Mreža marketinških i PR agencija, dizajnerskih studija, fotografa, štamparija angažuju se kako bi firma prenela ideje i vizije potencijalnim klijentima. Velika je verovatnost da oni ne razumeju u potpunosti brend firme i njegove smernice. Rezultat često biva protumačen kao nedoslednost, neverodostojnost i neozbiljnost.
Šta sve sadrži knjiga grafičkih standarda?
- Definiciju logotipa, njegov opis, osnovne verzije i zaštitni prostor
- Popis mogućih situacija korišćenja logotipa i njegovo ispravno korišćenje
- Sistem boja
- Tipografske elemente
- Poslovnu dokumentaciju (podsetnice, memorandumi, koverte…)
- Promotivne materijale