Knjiga grafičkih standardaKnjiga grafičkih standarda sadrži standardne smernice koje je potrebno uvažavati prilikom upotrebe primarnih i sekundarnih grafičkih elemenata. Smernice osiguravaju konzistentnu vizuelnu komunikaciju prema javnosti (poslovna dokumentacija, reklamni materijal…).

Svako odstupanje od navedenih standarda tumači se kao nedoslednost i neozbiljnost. Knjiga grafičkih standarda propisuje doslednost u estetskom izrazu i doslednom praćenju vizuelnog identiteta na svim vrstama aplikacija.

Da li je knjiga standarda neophodna?

Izrada logotipa, brendiranje, smišljanje slogana, izrada poslovne dokumentacije oduzima mnogo vremena i novca. Zaštićujući smernice njihovog korišćenja štitimo ulaganje koje nam pomaže u jasnom definisanju filozofije firme i njenom vizuelnom predstavljanju.

Zašto nam treba knjiga grafičkih standarda?

  • Da sprečimo lošu upotreba boja, tipografije, pozicioniranja logotipa
  • Da unapredimo marketinške i prodajne rezultate efektivnim ispravnim korišćenjem logotipa i dizajna
  • Da izbegnemo anomalije pri korišćenju vizuelnih elemenata koji predstavljaju firmu i njene proizvode i usluge
  • Da trajno podsećamo klijente da se iza logotipa nalazi firma koja je dosledna, verodostojna i ulieva poverenje

Mreža marketinških i PR agencija, dizajnerskih studija, fotografa, štamparija angažuju se kako bi firma prenela ideje i vizije potencijalnim klijentima. Velika je verovatnost da oni ne razumeju u potpunosti brend firme i njegove smernice. Rezultat često biva protumačen kao nedoslednost, neverodostojnost i neozbiljnost.

Šta sve sadrži knjiga grafičkih standarda?

  • Definiciju logotipa, njegov opis, osnovne verzije i zaštitni prostor
  • Popis mogućih situacija korišćenja logotipa i njegovo ispravno korišćenje
  • Sistem boja
  • Tipografske elemente
  • Poslovnu dokumentaciju (podsetnice, memorandumi, koverte…)
  • Promotivne materijale