Ako zapustite automobil ili web sajt na duže vreme, moguće je da će nastaviti da “idu” kako treba. Ali možda će vas ostaviti na cedilu baš kada vam budu zaista potrebni. I moraćete da kupite novi automobil ili da napravite potpuno nov veb sajt.
Osećaćete da sajt “umire” kada je više ne optimizujete, vidljivost vaših stranica će biti sve slabija u Google-ovim rezultatima pretrage, pa će stoga manje ljudi dolaziti na web, slati manje upita, kupovati. .. A onda će nastati panika. Ali popravka lokacije koja je godinama bila zapuštena ili koju su popravljali obučeni majstori često je dug i skup posao.
U isto vreme, postoji odgovor na vrlo često pitanje: Koliko dugo traje SEO na sajtu?
SEO na sajtu se radi pre pokretanja sajta, kao priprema za bolji web dizajn. Pošto SEO nisu samo tekstovi, SEO optimizacija uključuje brojne tehničke stvari i zapravo tekst dolazi na kraju, kao gorivo koje pokreće “motor ispod haube”, u tom slučaju, karoserija bi značila web dizajn.
Na primer, stručnjak za SEO može vam pomoći da sastavite bolju (SEO-prilagođenu) strukturu web lokacije i smanjite broj potencijalnih grešaka koje se ponekad javljaju. Na primer, ako su sve vaše kategorije postavljene iza #hashtag-a, tako da ste nevidljivi u Google rezultatima. Haštagovi su prilično česta SEO katastrofa. Podrazumeva se da je klijent koji me je kontaktirao radi SEO revizije i optimizacije morao da potroši mnogo vremena i novca iznova da bi sve ispravio.
SEO na sajtu se takođe radi nakon pokretanja web sajta. Pretpostavljam da prijavite sve stranice na Google Search Console-u, pregledajte i popravite moguće greške, a zatim počnite sa redovnim punjenjem goriva i radom na optimizaciji van stranice kroz lokalni SEO, širenje sadržaja kroz različite kanale i povezivanje sa drugim stranicama.
Mnogi ljudi misle da se SEO obavlja jednom, nakon što ste uradili dobru SEO pripremu ili naknadnu SEO reviziju i uradili sve da veb bude funkcionalan, ali to je osnovna higijena, ta obaveza.
Sada dolazi najgora faza – jer zahteva čekanje – da se pojavite među TOP rezultatima na Google-u za termine koje želite. I to ponekad traje mesecima. Novim web sajtovima je potrebno najmanje 3 do 6 meseci da počnu da vide prve rezultate i godinu dana da zablistaju. Kasnije sve ide mnogo brže.
Kada ste ostvarili određene SEO pobede (čitaj: počeli da se pojavljuju među TOP rezultatima pretrage na Guglu) za pola godine, važno je ne stati. Ne želite da stanete kada trka ide dobro. I nije dobro stati kada pobediš. Zato što druge mreže vežbaju i voze paralelno sa vama.
Održavanje vašeg web sajta, praćenje saobraćaja i optimizacija potrebnih elemenata pomoći će da vaša web lokacija radi nesmetano.
Šta se desi kad prestanete raditi SEO na sajtu?
Sigurno ste pročitali da je sadržaj kralj web lokacija. Ako redovno ne objavljujete aktuelne i važne informacije za vaše poslovanje, posebno korisne, Gugl će zaključiti da više niste relevantni. Jedan od glavnih signala na koje Google gleda prilikom rangiranja sadržaja je svežina sadržaja.
Najčešći razlozi zbog kojih ljudi ne objavljuju novi sadržaj su zato što ne vide rezultate postojećeg sadržaja. Može biti mnogo razloga zašto vaš sadržaj nije u rezultatima Google pretrage, od kojih su neki:
- tekstovi nisu optimizovani, već pisani “iz glave”
- zbog starih tekstova koji se ne rangiraju, ljudi prestaju da “veruju u SEO”
- nedostatak ideja o temama za pisanje
- nedostatak vremena za pisanje tekstova
- nedostatak budžeta za angažovanje drugih za proizvodnju sadržaja
Google neprestano popisuje web stranice kako bi pronašao novi i relevantan sadržaj. Ako vaš sadržaj nije popisan i nije indeksiran, na kraju ćete ostati bez vidljivosti na pretraživaču jer će Google pretpostaviti da vaša web lokacija nije aktivna i stoga ne vredi biti među TOP rezultatima.
Ako prestanete sa SEO na sajtu jednom kada budete zadovoljni svojom pozicijom na Google-u, posle nekog vremena ćete početi da gubite pozicije. Kao što mišići atrofiraju kada ne vežbate, tako i vaša web lokacija kada se ne bavite njom. Pogotovo kada na njemu ne objavljujete nikakav novi sadržaj mesecima ili godinama.
Pad organskog saobraćaja u početku će biti postepen i mali. Ali ako stvari ne shvatite ozbiljno i odmahnete rukom jer “nije ništa”, uskoro će biti svašta. A pošto je organski saobraćaj, pored marketinga putem e-pošte, deo digitalnog koji donosi najveći ROI, verovatno će i vaše poslovanje patiti. Deo posla koji ne zavisi toliko od SEO saobraćaja neće ni osetiti pad rezultata, ali da li vaše poslovanje spada u to?
Šta se dešava ako ne održavate SEO sa tehničke strane?
Google stalno ažurira svoje algoritme, a na vama je da obezbedite da je vaš sajt u skladu sa najboljim smernicama i praksama.
Na primer, od 2021. mobilna verzija sajta je važnija od verzije za desktop (tzv. mobile-first indeks), pa ako imate zastareli sajt koji nije optimizovan za posete sa mobilnih uređaja, lep desktop sajt je beskoristan. Google vas smatra zastarelim i irelevantnim. A ako već niste potonuli u Google-ovim rezultatima pretrage, to je zato što ste ili veoma srećni (i pomalo konkurentni) ili potpadate pod IMIL mrežu i snalazite se.
Iste godine, Google je uveo i Core web Vitals test kako bi dodatno (procenio) kvalitet web sajta za korisnike. Polaganje testa je faktor rangiranja, pa je dobro da ga vaš web sajt prođe.
SEO je dugoročna strategija, a ne nešto što uradite jednom i to je to. To je kontinuirani proces koji ima svoje faze jače i slabije aktivnosti. Ali činjenica da je neko dobro uredio vaš sajt i da ste počeli da dobijate veliki organski saobraćaj jer ste savladali SEO na sajtu, ne znači da ćete tako ostati zauvek. SEO pozicije treba osvojiti, ali ih i zadržati.