Kada su u pitanju SEO tehnike pre svega je važno znati da se svaka optimizacija temelji na načinu na koji mnogobrojni Google algoritmi funkcionišu. Prvenstveno od toga zavisi na koji način će vaš sajt biti rangiran u odnosu na konkurenciju.
Sadržaj
Ključne reči su i dalje važne za SEO, ali ne u onoj meri koliko su to bile pre 2011. godine kada je Google primenio nova ažuriranja algoritma pod nazivom Panda. Ipak, još uvek je važno da ključne reči na vašem sajtu budu prisutne i u naslovu i u podnaslovu i u nazivima slika.
Danas je mnogo važniji kvalitet i relevantnost sadržaja na vašem sajtu. Zato pametno koristite ovu strategiju i ne gubite vreme baveći se samo ubacivanjem ključnih reči.
Kreirajte kvalitetan sadržaj i koristite takozvane long-tail ključne reči. Takve ključne reči predstavljaju fraze koje sadrže više od tri reči, i koje bolje opisuju vaš proizvod odnosno ponudu. Na primer: long-tail ključna reč bi bila najkvalitetnija izrada sajta.
Obratite samo pažnju da vaša ključna reč ne bude identična ključnoj reči vaše konkurencije, pogotovo ukoliko je konkurencija bolje rangirana od vas u SERP-u.
Strategija koja je aktuelna i danas jeste da kreirate blog tekst koji sadrži takvu ključnu reč i zatim takav tekst promovišete što je više moguće. Još je bolje ukoliko u takav tekst stavite interne linkove ka nekim drugim tekstovima na vašem sajtu, koji sadrže istu ili sličnu ključnu reč. Tako ćete povećati relevantnost vašeg sajta kada je u pitanju ta ključna reč, pa bi vremenom trebalo da to poboljša vaše rangiranje u SERP-u.
Onog trenutka kada postignete bolju poziciju zahvaljujući toj strategiji, možete razmisliti o prelasku na neku drugu ključnu reč. Na taj način ćete dobiti prostora da razvijate sadržaj oko te reči.
Pomerite ključnu stranicu na više u hijerarhiji stranica na vašem sajtu
Način na koji je napravljen vaš sajt u dobroj meri utiče na vaš SEO skor. Tu pre svega mislimo na mobile-first dizajn (dizajn prilagođen mobilnim uređajima). Između ostalog Google već neko vreme obraća veliku pažnju na ovaj faktor, pa ne čudi to što je taj faktor visoko kotiran kada je u pitanju SEO.
Takav je slučaj i sa hijerarhijom stranica na vašem sajtu. Stranice koje se nalaze pri vrhu hijerarhijski posmatrano (one kojima se brže pristupa) su logično stranice koje bi trebalo da imaju relevantniji sadržaj u odnosu na stranice koje se nalaze niže na lestvici. Pomeranjem relevantnijeg sadržaja (onog koji najbolje predstavlja vaš biznis) što bliže vrhu, ujedno znači da će i Google bot brže crawl-ovati preko tog sadržaja. To će Googlu signalizirati da je ta stranica važnija od ostalih na vašem sajtu i daće joj nešto veći proritet.
Takođe, možete na toj stranici sa važnim postom linkovati ostale sadržaje koje želite da istaknete i date im prednost u odnosu na ostali sadržaj na vašem sajtu.
Pišite duži sadržaj
Stranica na kojoj vam se nalazi ključni sadržaj treba da ima dosta sadržaja. To znači da, ako se na prvoj strani nalazi recimo ponuda vaših usluga ili proizvoda, taj sadržaj treba da bude bogat i da sadrži dobar odnos relevantog teksta i medijskih sadržaja. Već je odavno poznato da Google daje prednost dužim sadržajima, jer ih smatra relevantijim i informativnijim za čitaoce u odnosu na one kraće.
Ovo ima smisla i obično je tako. Međutim, nikako ne pokušavajte da pravite duži sadržaj samo da bi on bio duži. Google algoritam je u stanju da prepozna takozvane spam tekstove koji nemaju krajnju vrednost za čitaoce, pa će bez obzira na dužinu teksta i trud koji ste uložili za njegovo pisanje, on dobiti lošiji skor i neće postići željeni efekat.
Povećajte autoritet vašeg sajta
Postoji dosta kofuzije oko pojma autoriteta sajta. Ukratko, u pitanju je skup vrednosti koje određuju krajni skor određenog sajta na osnovu parametara kao što su autoritet stranica, autoritet domena i autoritet linkova. Ovo je ujedno i neka osnovna podela kada je u pitanju pomenuti pojam.
Šta god da radite sa svojim biznisom online, utiče na auhority score vašeg sajta. Od broja godina koliko postoji vaš domen, pa sve do kvaliteta sadržaja na sajtu i poverenja koje ste kao sajt razvili među svojim kupcima/posetiocima.
Neke osnove preporuke koje ovde možemo da vam damo jeste da se trudite da vaš sajt bude neprekidni izvor kvalitetnih i tačnih informacija i da privučete što više kvalitetnih posetilaca, koji će dalje vaš sadržaj deliti, citirati ili upućivati druge na njega. Ovde su moguće različite SEO tehnike.
Primer može da bude uvođenje podkasta, pravljenje intervjua, organizovanje webinara, odnosno online konsultacija.
Obavezno se potrudite da imate neke gostujuće autoritete iz oblasti vašeg biznisa, koji takođe imaju svoj veb-sajt. To može biti neko ko je već afirmisan kao autoritet u toj oblasti, pa ćete na taj način posredno povećati i autoritet vašeg sajta kod posetilaca.
Dodajte reči “najbolje“ ili godinu u naslove, gde to ima smisla
Ovde ne moramo puno da objašnjavamo jer je sve već samo po sebi jasno. Posetioci vašeg sajta smatraju relevantnijim informacije koje su sveže, jasne, precizne i koje pritom daju konkretne smernice. To smatraju svi koji svakodevno pretražuju uz pomoć Google-a. Najrelevantnije su one informacije koje se odnose na sadašnji trenutak.
Zato su neke ovakve SEO tehnike itekako aktuelne i danas, jer ljudi uvek žele da dobiju što konkretnije i što svežije informacije. Gde ćete konkretnije i svežije od toga da u naslovu vašeg teksta navedete neki konkretan broj i godinu. Na primer: Najbolje SEO akcije u 2021. Znali ste da to nije slučajno naslov ovog teksta, zar ne?