Prolećne pripreme nove turističke sezone u punom su jeku pa su mnoge turističke agencije do sada već isplanirale strategiju oglašavanja putem brojnih kanala, interneta i društvenih mreža, a tek se jedan manji dio njih koncentrisao na „klasične kanale“ oglašavanja kao što su televizijske reklame ili plakati.
Televizija, plakati ili katalozi dosežu do mnogo manje publike od one koja se nalazi na Internetu. Internet stoga zadnjih dvadesetak godina nesumnjivo vlada kao najjednostavniji i najjeftiniji kanal kojim se u vrlo kratkom roku može doći do jako široke publike i stoga je nužno da svaka turistička agencija ima kvalitetan web sajt.
Bilo da imate agenciju u Beogradu, Nišu, Pančevu ili Vranju zahvaljujući atraktivnom sajtu dostupni ste turistima u Nemačkoj, Poljskoj, Rusiji ili Portugalu pa i onima na drugim kontinentima.
Kriza – vreme za ulaganje u online poslovanje
Prošla je godina, zbog pandemije koronavirusa, bila izuzetno teška za sve sektore društva, a među najugroženijima su upravo turističke agencije. Ipak, mnogi se preduzetnici nisu predali već su iskoristili ovu godinu svojevrsne stagnacije kako bi uložili u svoje kapacitete, obnovili ih i poboljšali. Jedan deo preduzetnika video je ovo razdoblje kao priliku za izradu sajta ili njen redizajn i za ulaganje u online poslovanje kako bi nakon vraćanja „u normalu“ već bili u niskom startu i spremni za rad.
Najbolji način za privlačenje gostiju je ulaganje u razvoj i dizajn sajta koja je prvi kontakt turista s agencijom i zato mora biti savršena.
Većina turista svoj godišnji odmor planira na internetu. Tamo traži destinacije, pretražuje najpovoljnije agencije i aranžmane, istražuje komentare ostalih turista o pojedinim destinacijama, ali i agencijama koje su ih tamo odvele, traži odgovarajući smeštaj…
Zbog ogromne konkurencije na internetu turističke agencije trebaju imati atraktivan web sajt kojim će privući velik broj turista.
Na šta treba paziti prilikom dizajna sajta?
Prilikom dizajna sajta treba razmišljati kako je reč o dugogodišnjoj investiciji koja će se višestruko isplatiti tako da ne bi trebalo „škrtariti“.
Dakle, bolje je angažovati stručnjake koji imaju iskustva u dizajnu sajtova nego sami pokušati napraviti sajt na nekom od besplatnih web provajdera. Da bi sajt bio kvalitetno izrađen potrebno je znanje iskusnih profesionalaca među kojima je svakako najvažniji web dizajner. On će se pobrinuti za brojne detalje koji garantuju uspeh i visoku posećenost Vašeg web sajta.
Naime, web dizajner će se pri izradi pobrinuti da sajt ima dobru SEO optimizaciju, koja joj garantuje bolju vidljivost u nepreglednom mnoštvu sajtova. Takođe, dizajner će voditi računa o tome da sajt prilagodi pregledavanju na računaru i na mobilnom telefonu, ali i postaviti sve ostale parametre potrebne kako bi sajt dobro funkcionisao.
Za turističke agencije potrebno je da sajt uz „standardni sadržaj“ bude višejezična, da ima kalendar u kome turisti mogu proveriti raspoloživost određenog objekta i cenu i da ima last/first minute rezervaciju. Takođe, potrebno je da sajt agencije nudi iznajmljivačima brojne opcije među kojima su mogućnost uređivanja raspoloživosti, unos i izmenu cena, mogućnost kartičnog plaćanja…
Svi ovi naizgled logični delovi sajta i detalji, koje smo svi u nekom obliku koristili prilikom pretrage destinacije za godišnji odmor, trebaju se dobro postaviti i implementirati u sajt da sve bude logično, jasno, jednostavno – dvema rečima user friendly.
Kvalitetnim sajtom do maksimuma
Upravo zato je bolje pouzdati se u sigurne ruke edukovanih stručnjaka i profesionalaca pa ih u startu platiti nego pokušati sami napraviti sajt koristeći se uputstvima s YouTube-a ili nekih sličnih tutoriala, a koja neće ispasti dovoljno dobra.
Izrada kvalitetnog sajta nije jednostavan ili brz posao, niti je to „samo malo ubaciti dve fotografije u kompjuter“. Firme koje nude izradu sajtova zapošljavaju različite profesionalce koji iza sebe imaju brojne edukacije, prate nove trendove i poseduju određene veštine i kreativnost kako bi korisnik, a u ovom slučaju turistička agencija dobila originalan i jedinstven sajt prilagođen agencijskom poslovanju, potrebama i tržištu.
Uz ovako dizajniran sajt svaka će turistička agencija ostvariti svoj maksimum i istaknuti se u moru sličnih turističkih agencijapa je kvalitetno dizajniran sajt svakako jedan od najboljih i najjednostavnijih načina da privučete posetioce.