U današnje vreme najčešće pitanje koje čujemo od vlasnika web sajtova je Kako biti prvi na pretrazi, kako biti prvi na Google? Optimizacija sajta za pretraživače, poznatija pod svojim međunarodnim akronimom SEO, jedna je od najtraženijih usluga digitalnog marketinga. Sa nekoliko milijardi pretraga dnevno, pretraživači su potencijalno značajan izvor prometa, a samim tim i prihoda.
SEO optimizacija VS Facebook
Prednosti SEO optimizacije u poređenju sa Facebook oglašavanjem je niža cena i lakši pronalazak ljudi kojima su vaši proizvodi i usluge najpotrebniji. Na primer, ukoliko kupac ima problem sa težinom, on u pretraživaču upisuje “kako smršati”. Kada ste na prvoj strani za takvu pretragu sve osobe koje dolaze na vaš sajt imaju isti problem i nadaju se njegovom rešenju upravo putem vašeg sajta. Ljudi na pretraživač (Google) dolaze s problemom. Dok se na Facebook dolazi iz drugih razloga. Putem Facebook oglašavanja niste u mogućnosti sa jednakom lakoćom naći osobe kojima je vaša usluga najpotrebnija.
SEO optimizacija VS Google Adwords
SEO optimizacija nudi nižu cenu po rezultatu od Google oglašavanja. Google oglašavanje se plaća na temelju svakog klika, dok optimizovan web sajtb dobija sve klikove po istoj mesečnoj ceni. Plaćeno Google oglašavanje zahteva kontinuirano ulaganje novčanih sredstava i vremena kako bi se dobili rezultati, a jednom kada se prestane s plaćenim aktivnostima svi rezultati nestaju preko noći. Rezultati SEO optimizacije dolaze na vrh pretrage sporije, ali tamo ostaju duži period vremena. Ukoliko je vaš sajt “organski” u prvih 10 rezultata bez plaćenih oglasa to povećava verodostojnost vašeg web sajta.