“Kako povećati prodaju?” naići ćete na mnogo saveta, a u ovom članku objasnićemo stavke koje jako utiču na proces kupovine i objasniti gde možda grešite u dosadašnjem pristupu.
Optimizujte mobilnu verziju sajta, obratite posebnu pažnju na početnu stranicu
Ako se stranica predugo učitava, to može značajno da utiče na konverzije. Korisnici danas očekuju da se njihova veb lokacija učitava skoro automatski, a ako se nešto učitava predugo, gube interesovanje i napuštaju sajt. Na većim veb prodavnicama, svaka sekunda dužeg vremena učitavanja može značiti gubitak od hiljade evra mesečno.
Kada posetilac učita vašu veb lokaciju, da li znaju šta da rade? Oni ili imaju informacije o tome gde se nalazite, kako mogu da vas kontaktiraju, dugme na koje mogu odmah da kliknu.
Prvi ekran će odrediti da li će korisnik nastaviti da istražuje vašu veb lokaciju. I nažalost, 77% korisnika ne ide dalje od prvog skrolovanja, pokazalo je istraživanje.
Ako ljudi u početku ne shvate šta imaju od vas, ako ih dočeka pasivna ili nejasna poruka koja nije usmerena na njih, verovatno se neće truditi da istraže šta imate da ponudite.
Dobra početna stranica treba imati minimalno 3 važna elementa “above the fold”.
- naslov
- Opis vaše ponude i benefite/vrednost
- call-to-action (CTA) taster
+ na desktopu je posebno bitno imati prateći vizual ili video
Previše je pasivnih naslova na web stranicama
Previše je fokusa na „ŠTA RADIMO“ umesto na „KAKO VAM MOŽEMO POMOĆI“.
Podstaknemo li emociju kod posetioca, veća je verovatnost da će on reagovati na pročitano. Ne čudi zato što su naslovi sve češće nabijeni emocijama. Clickbait naslovi igraju na našu radoznalost, na tajnovitost, na želju za otkrivanjem. Prodajni naslovi igraju na našu sreću, obećanje da će naš život biti bolji nego što je to bio ranije ako kupimo neki proizvod ili uslugu.
Obratite se kupcu u problemu
Pasivni jezik ne motiviše. Ako govorite o sebi “mi imamo ovo, mi imamo ono”, ubili ste si prodaju.
Ljudi žele rešiti svoj problem, pronaći rešenje za nešto što ih muči. Njih ne zanimaju vaši cool pasivni naslovi. Ne zanima ih ni kad se hvalite.
Ovo su neki primeri copyja koji ne prodaju jer nas nisu nimalo uverili da je to nešto za nas, a napisane su bez motiva na akciju:
„Lakši put do novog vozila. Dugoročni najam novih vozila.“
Reklama rent-a-car kuće pasivna je k’o automobil bez točkova.
Ništa. Nula emocija. Pasivan naslov koji se ne obraća korisniku nego iznosi neku činjenicu ne podstiče me da kliknem i doznam više.
„Agava- prirodni saveznik vašeg zdravlja“
Još jedan primer poruke koja ne govori baš ništa. Taj saveznik je najzloupotrebljavanija reč u PR-u i oglasima, a tako je dosadna. Uostalom, zdravlje je toliko uopšten pojam. Ne guglamo zdravlje, kao što guglamo npr. “najbolja krema za opekotine” ili “krema za opekotine od sunca”, a to je upravo jedna od glavnih funkcija agave – da nam pomogne kad se opečemo. Iz naslova nemamo pojma čemu služi agava pa nam ni ne treba.
Besplatna dostava ili popust?
Šta je ljudima najveća prepreka u online kupovini?
Ne znaju hoće li im to što su naručili odgovarati. Posebno ako se radi o cipelama. Ljudi vole cipele probati pre kupovine.
Ono što ljudi ne vole je plaćati nevidljivo, npr. dostavu.
Kako povećati prodaju?
1. Optimizujte početnu stranicu, posebno za mobilno iskustvo
2. Komunicirajte šta tačno korisnici dobiju od vas
3. Uključite emocije u copy
4. Ponudite besplatnu dostavu