Da li ste već primetili promenu na svom Instagram profilu?
Instagram je nedavno uveo značajnu promenu koja je izazvala priličnu pometnju među korisnicima. Naime, jednu od najprepoznatljivijih karakteristika Instagrama do sada – slike formata 1:1 – ostavljamo u prošlosti. Mnoge od nas je dočekao novi izgled mreže profila sa slikama u vertikalnom formatu – odnos 4:5.
Iako je vertikalni format dugo bio u fokusu društvenih mreža, Instagram je ipak uspeo da nas sve iznenadi. Ovo se uglavnom odnosi na poslovne profile koji su preko noći promenili izgled, tako da sada dugo planirani i dosledno praćeni vizuelni dizajn za Instagram mrežu više ne izgleda ni dobro ni profesionalno.
Zašto je došlo do promene u prikazu sadržaja?
Mnogi će se zapitati zašto su odlučili da promene tako važan aspekt svoje platforme, a odgovor verovatno leži u želji mreže da fokus prebaci sa fotografija na video sadržaj – Reels.
Pored toga, ovaj format je pogodniji za gledanje na modernom mobilnom telefonu i pruža više prostora za vizuelni utisak.
U pronalaženju razloga ne treba zanemariti žestoku konkurenciju među mlađom populacijom – TikTok, koji svoj sadržaj takođe zasniva na vertikalnom formatu sadržaja. Stoga je za očekivati da se ovakve promene uvode sa tendencijom povećanja angažovanja i prilagođavanja savremenim okolnostima i navikama korisnika.
Koji je najbrži način da popravite „oštećenje u dizajnu“ na svom Instagram profilu?
Jasno je da niko neće izbrisati sav njihov prethodni rad – bar mislimo da bi to bila velika šteta. Na sreću, Instagram nam je ostavio nekoliko opcija da popravimo trenutnu situaciju:
- Otvorite svoj Instagram profil
- Izaberite objavu koju želite da popravite
- Dodirnite tri tačke u gornjem desnom uglu posta
- Izaberite opciju „Prilagodi prikaz“.
- Prilagodite prikaz koristeći jednu od dve ponuđene opcije – „Prilagodi“ i „Popuni“
- Prihvatite promenu i ponovite na svim objavama koje smatrate potrebnim
Pomoću opcije „Podešavanje“ možemo da uvećamo sliku i da je pomeramo levo-desno i gore-dole, a pomoću opcije „Popuni“ možemo dodati belu ili crnu pozadinu postojećoj slici na dnu i na vrhu tako da je 100% vaše slike i dalje vidljivo sa ekrana.
Kako kreirati svoj sadržaj u budućnosti?
- Koristite odnos 4:5 (1080 k 1350 piksela) da biste maksimalno iskoristili novi prikaz posta
- Uzmite u obzir važnost video sadržaja – Reels i uključite ga u svoju strategiju
- Redizajnirajte svoju Instagram mrežu da biste efikasnije i uspešnije kreirali novi sadržaj
Na kraju, moramo napomenuti da svi Instagram nalozi još uvek nisu ažurirani. Tako oni korisnici čija je mreža još uvek sastavljena od slika 1:1 vide druge naloge u tom formatu, dok oni čiji je profil ažuriran vide sve profile sa novim ekranom.
Ova činjenica nam daje dovoljno prostora i vremena da u miru ažuriramo svoje slike i ne izazivamo preveliku paniku, ali ipak reagujemo i krenemo u akciju i planiramo budućnost.
Ako vam je potrebna pomoć u upravljanju Instagram profilom ili unosu promena, slobodno se obratite našim stručnjacima koji će vam rado pomoći.