Prečesto vlasnici sajtova kao da zanemare SEO i potencijal početne stranice pa im ona bude „ukrasna“, dok optimizuju naslove, metaopise i tekstove unutrašnjih landing stranica.
Proces optimizacije naslovne strane možemo nazvati SEO početne stranice, ali zapravo se radi o istoj optimizaciji kao da se radi o bilo kojoj stranici na vašem sajtu. Bitno je da se fokusirate na privlačenje korisnika rangiranjem za ključne reči i nameru pretrage kada su na Google kliknu i dođu na vaš web sajt.
Korisnik mora u 3 sekunde shvatiti šta vi radite, nudite, prodajete! Većina ljudi neće skrolovati do dna stranice, a ako u prva dva skrola ne shvate o čemu se radi, verojatno će kliknuti na „back“ i nestati sa vašeg sajta.
Kako napisati title tag naslov za naslovnu stranicu?
Za početak je sve bolje nego da vam na Google rezultatima pretrage naslov bude jedna od ovih verzija koje su najčešće:
- samo ime brenda (koje je nepoznato)
- ime brenda- Homepage
- Naslovna- ime brenda
CMS sistemi po defaultu naslovnoj strani daju naslov Homepage tj Naslovna. To slobodno možete obrisati i umesto toga fokusirati se na prodaju.
Nemojte se fokusirati na isticanje vlastitog brenda ukoliko vam brend nije jak i sam po sebi privlači korisnike. Fokusirajte se na ono što ljudima treba. Imate 60 znakova za pisanje title tage naslova, odnosno SEO naslova, tako da ga možete iskoristiti za neke ključne reči, CTA i (možda) vaš brend.
Ovo su najvažniji elementi SEO optimizacije vaše naslovne stranice:
- Title tag naslov- onaj koji se prikazuje na Googleovim rezultatima pretrage- fokus na nameru pretrage kroz ključne reči
- Naslovi na stranici (h1-h6)- neka budu poređani po hijerarhiji
- Dodajte logo u gornjem levom uglu
- Dodajte kontakt informacije u gornjem desnom uglu
- Poželjno je da vam email adresa i broj telefona budu klikabilni
- Dodajte metaopis sa ključnim rečima
- Dodajte polje za pretragu
- Proverite učitava li vam se stranica brzo
- Pokušajte smanjiti broj dinamičnih elemenata koji mogu usporiti učitavanje stranice
- Optimizujte težinu slika i video sadržaja
- Slikama dodajte alt text
- Fokusirajte se na mobilno iskustvo jer se danas većina prometa odvija mobilno
- Ne pretrpavajte stranicu sa previše elemenata
- Napišite minimalno 500 reči, a poželjno je i više
- Spomenite ključne reči na više mesta, ali ne pretrpavajte stranicu s njima
- U meniju jasnije istaknite kategorije, izdvojite kategorije kao što su novo/akcija/bestseller radi povećanja CTR-a
- Dodajte polje za newsletter ako radite email marketing
- Dodajte social media ikone i pozovite korisnike da vas prate