Imate proizvod, napravite primamljivu promotivnu objavu na Facebooku koja sadrži link na vaš web shop, i želite da vaši followeri kliknu taj link, odu na web shop i kupe proizvod koji im nudite. Možemo li ovaj proces učiniti još bržim i lakšim za korisnike? Odgovor je – da, možemo, i za to nam služi društvena prodavnica ili social commerce.
Društvene mreže, društvena prodavnica
Glavni igrači u ovoj priči su Facebook, Instagram i Pinterest, uz TikTok i YouTube koji rapidno razvijaju prodajne kanale. Pre dve godine, dok smo bili usred pandemije, ove mreže su uvele opciju koja brandovima olakšava prodaju tako što im omogućuje integrisanje web shopova sa svojim social media profilima. Promotivna objava više ne mora voditi korisnika izvan Facebooka. Jedan klik na objavu koji sadrži shop now button i već je na blagajni, potrebno je samo da potvrdi i završi kupovinu.
Naravno, ovo funkcioniše samo ako iskoristite opciju integrisanja web shopa s vašim Facebook, Instagram ili Pinterest profilom. Marketinške kampanje i dalje imaju važnu funkciju, kao i interakcija s followerima, ali prodaja je sada mnogo, mnogo lakša. Ako su transakcije jednostavnije (što sada i jesu), konverzija će biti više.
Alat koji koristimo je Facebook Shops. Preko njega, možete u nekoliko koraka besplatno postaviti svoj web shop u sklopu vašeg poslovnog Facebook profila. Ako za web shop koristite jednu od Facebookovih partnerskih platformi, automatizacijom možete prebaciti čitav katalog proizvoda iz eksternog web shopa u vaš Facebook Shop. Među partnership platformama možete naći vodeće ecommerce sisteme kao što su Shopify, Wix, i Magento, a Facebook redovno obnavlja kompletan popis platformi.
U slučaju da koristite web shop platformu koja (još uvek) nema partnerski odnos s Facebookom, svoj katalog proizvoda možete uploadovati preko spreadsheeta. Ovo je brz proces, pogotovo ako koristite partnersku platformu, jer onda čitavu stvar možete obaviti u svega nekoliko sekundi.
Svojim Facebook Shopom upravljate preko Commerce Managera. Koristite li jedan od partnerskih servisa, sve promene koje napravite na primer na svom Shopify web shopu pojaviće se i u Facebook Shopu. Ovde trebate pripaziti da su vaši proizvodi i njihovi opisi u skladu s Facebookovim pravilima ponašanja, a ako ih je potrebno editovati, to možete napraviti direktno u Commerce Manageru.
Velika većina online kupovine – otprilike 70-90% na globalnom nivou – obavlja se preko mobilnih uređaja. Shodno tome, većina korisnika Facebooka toj društvenoj mreži pristupaju iz mobilne aplikacije. Logično je zaključiti da će većina vaših followera na Facebooku kupovati vaše proizvode preko smartphonea, unutar aplikacije. I to je dobra stvar, jer to je ono što korisnici žele, da što više stvari mogu obaviti na jednom mestu. Vama, kao prodavcu, Facebook Shop nudi direktan pristup kupcima, i brže transakcije.
Prodaja na Instagramu usko je povezana s prodajom preko Facebooka. Ovo nas ne treba čuditi, jer obe platforme imaju istog vlasnika, a to je Meta. Alat koji ovde koristimo je Instagram Shopping kojim direktno povezujete svoj poslovni IG profil sa svojim poslovnim Facebook profilom i Facebook Shopom. Nakon što ih povežete, katalog proizvoda s Facebook Shopa možete jednostavno prebaciti na Instagram, ili kreirati novu selekciju proizvoda samo za tu platformu.
Sigurno je to da će vaši followeri biti prva i glavna skupina kupaca, jer oni već prate vaše Instagram aktivnosti, a vaši proizvodi ih zanimaju dovoljno da drže vaš profil u svom newsfeedu, i povremeno su interakciji s vama preko komentara. Kako povećati doseg i ponuditi vaše proizvode većem broju ljudi?
Reklamne, plaćene objave su jedan siguran način. Ali, više kupaca možete doseći i bez Instagram Adsa, koristeći hashtagove preko kojih je sav sadržaj na Instagramu segmentiran. Instagram Product Tags, hashtagovi koji su povezani s vašim brendom i proizvodima, omogućiće vam pristup širokom auditorijumu, i korisnici će moći otkriti vaš brend upravo preko tih hashtagova. Lakše će vas naći u Instagram Shop tabu, a klikom na hashtag koji ste vezali uz određeni proizvod brzo će doći do vašeg shopa. Isto kao na Facebooku, kupovne transakcije obavljaju se unutar same aplikacije.