Iako je nemoguće predvideti svaki trend, postoji nekoliko trendova koji bi mogli oblikovati sledeću 2017. godinu. Ova lista nikako ne obuhvata sve trendove, ali predstavlja odlično mesto od kog možete krenuti u istraživanje novih trendova.
1. Mašinsko učenje
Mašinsko učenje je tema o kojoj je moguće napisati više knjiga. Kako bi svi mogli razumeti o čemu govorimo, zamislite mašinsko učenje kao automatsku analizu podataka i stvaranje novih modela.
Još uvek smo ograničeni na mašinsko učenje koje se odnosi na jedno područje znanja. Uzmimo za primer samoupravljajuće automobile Googla. Izvrsni su u učenju onoga što rade, ali mogu li nam skuvati kafu?
Kompanije se danas bore sa ogromnim količinama podataka koje čine mašinsko učenje veoma korisnim. Kada je reč o dizajnu, to znanje se može iskoristiti da bi utvrdili kako korisnici najbolje reaguju. Oglašivačke kompanije to rade već duže vreme i zahvaljujući tome nas odlično poznaju.
U budućnosti, vi i vaši prijatelji videćete različit dizajn u isto vreme, zahvaljujući timu dizajnera koji su radili na ostvarenju nečega unikatnog za svaku ciljanu grupu.
2. Prenosni uređaji
Google naočare nisu prolazni trend. Prenosni uređaji će još dugo biti uz nas. Reč je o tržištu koje će vrediti 31 milijardu dolara do 2020.
Sa gledišta dizajnera, oni predstavljaju uzbudljive nove izazove. Mnogo je interfejsa sa kojima se mora raditi, a i postojeći uređaji moraće se dodatno nadograđivati.
Pametni satovi, na primer, daju nam jedinstven izazov zbog svoje veličine, a uređaji za virtualne stvarnost zahtevaju menije koji moraju biti jednostavni za navigaciju i praćenje.
3. Sve veća popularnost videa
U počecima interneta, imalo je smisla uključiti tek nekoliko slika kako bi se vaše stranice brže učitavale. Danas, prosečna brzina na svetskom nivou je 5Mbps. U razvijenim zemljama prosek se kreće između 10-50 Mbps, što daje dizajnerima više prostora da naprave vizuelno atraktivne sajtove.
Ni jedan format nije više profitirao od videa. Video pozadina na stranicama je već široko rasprostranjena, baš poput videa o proizvodu i tutorijala.
U budućnosti se očekuje nastavak ovog trenda i još veća prisutnost videa koji mora postati oslonac svakog dizajnera.
4. Pojednostavljenje mobilnih aplikacija
Mobilne platforme uzimaju sve više korisnika i tržišnog udela. Kada je reč o aplikacijama, očekuje se da će do 2017. broj skinutih aplikacija dostići vrtoglavu brojku od 268 milijardi.
Naoružani ovom informacijom, dizajneri moraju doći do zaključka kako se i oni trebaju uključiti u „akciju“.
Kao što znamo, nisu sve aplikacije jednake. Poslednjih nekoliko godina sve se više radi na pojednostavljenju aplikacija. Osim toga, od dizajnera se očekuje da rade na svim platformama i time povećaju mogućnost sticanja novih korisnika.
5. Razvoj alata za saradnju dizajnera
Rad na dizajnu postao je mnogo jednostavniji od kada postoje alati koji omogućuju jednostavnu saradnju više dizajnera.
Postoji Trello i Slack za početnike. Flatsi.es za one koji žele na jednostavan način deliti projekte i Red Pen za one dizajnere koji žele povratne informacije od kolega.
Cage i Concept Inbox omogućuju timovima deljenje datoteka, upravljanje projektima, odobravanje posla, upravljanje verzijama i pisanje beleški.
Conceptboard pruža bele ploče u digitalnom obliku i dodaje funkcionalnost grafova za bolje razumevanje i bržu interakciju.
6. Proliferacija uređaja na dodir
Već smo govorili o tome kako mobilna tržišta ne pokazuju znakove usporavanja. Ipak, imamo sve više ekrana osetljivih na dodir koji su deo desktop uređaja. Kombinacija ta dva sveta učiniće ekrane na dodir još značajnijim.
7. Sve veći napredak kompleksnosti animacija korisničkih interfejsa
Kada je reč o animacijama korisničkih interfejsa, sigurno ne želite da oni budu upečatljivi poput PowerPoint prezentacija. Zapravo, dizajneri se slažu kako animacije trebaju biti u službi funkcionalnosti.
One trebaju pomoći korisniku da jednostavnije koristi stranicu, a ne da ga ometaju u radu.[:]