YouTube je drugi najposećeniji sajt odmah nakon Googlea. YouTube danas dostiže gotovo milijardu korisnika što bi značilo da se gotovo milijardu sati videozapisa svakodnevno pregleda.
Prikazivanje oglasa na YouTube-u zanimljivo je i profitabilno uz izuzetno uspešne stope konverzija. Plaćeno oglašavanje na YouTube-u kreira se u Google AdWords alatu. Princip je identičan klasičnoj Google Ads search kampanji. Odabirete koliko budžeta želite potrošiti na pojedinačnoj kampanji.
Prednost video oglasa na YouTube-u je da plaćate samo kada netko odabere gledanje video oglasa, bilo klikom na njega ili gledanjem celog video oglasa. To znači da vaše videozapise gleda publika za koju znate da je zainteresovana za ono što imate ponuditi.
YouTube marketingom možete ostvariti mnoštvo prikaza vašeg oglasa, a upravo taj fleksibilni sistem, plaćanje po pregledu (pay per view – PPV) , omogućuje vam postavljanje željenog budžeta i maksimalnog iznosa koji želite platiti po prikazu. Stoga nema mesta strahu da ćete prekoračiti budžet koji ste si definisali.
YouTube oglasi vam uveliko pomaže u izgradnji online prisutnosti i povećanju svesnosti o vašem brendu. Ali, kao i u svakoj uspešnoj kampanji, potrebno je uložiti vreme kako bi ona postigla željeni uspeh YouTube oglašavanje nam nudi nekoliko vrsta oglasa koje možete napraviti. Vrlo je važno razumeti svaku vrstu YouTube oglasa jer ćete tako svoj oglas moći prilagoditi formatu koji nameravate koristiti.
Razlikujemo 6 vrsta YouTube oglasa, s tim da treba imati na umu da je YouTube utvrdio maksimalnu dužinu videooglasa koja može dostići 6 minuta, a najmanja 12 sekundi.
TrueView oglasi
TrueView oglasi (videooglasi koji se mogu preskočiti) su najpopularniji oblik oglašavanja na YouTube-u. Videooglasi se reproduciraju prije, za vrijeme ili poslije drugih videozapisa, a nakon pet sekundi gledatelj ima mogućnost preskočiti oglas. Ovakav tip video oglasa gledatelji najviše preferiraju jer im daje fleksibilnu mogućnost da preskoče oglas koji ih ne zanima i nastave neometano gledati videozapis. Uz to ovakavi oglasi su profitabilniji za oglašivače, jer se plaćaju samo u slučaju ako se oglas odgleda najmanje 30 sekundi, ako gledatelji pregledaju cijeli video oglas ili ako kliknu na oglas koji ih poziva na poduzimanje određene radnje.
TrueView Discovery oglasi
TrueView Discovery oglasi sastoje se od male slike i sadrži tri linije teksta koji poziva korisnike da kliknu i gledaju videozapis. Takvi oglasi nalaze se takođe na desnoj strani YouTube kanala iznad predloženih videozapisa i prikazuju se u rezultatima pretraživanja.
Ovaj format oglasa se ne preporučuje ukoliko ste tek na početku kreiranja kampanja na YouTube-u, već se preporučuje kada je vaša potencijalna publika prošla fazu svesti o vašem proizvodu i ušla u fazu razmatranja o kupovini vašeg proizvoda ili usluge. Pravilnim odabirom digitalnih kanala, razumevanjem kupovnih procesa i psihologije kupaca svako preduzeće može ostvariti napredak u svom poslovanju, samo je važno znati razumeti svoje kupce.
Cards and Sponsored Cards
Sponzorisane kartice pojavljuju se tokom trajanja YouTube videozapisa kao mali prozor koji poziva na preduzimanje određene radnje(CTA). Ovakav tip oglašavanja nije agresivan i ne izaziva u gledaocima otpor. U gornjem desnom uglu videozapisa pojavljuje se simbol koji se proširi kada gledaoc klikne na njega. Kada gledaoc prođe mišom po navedenom simbolu pojavljuje se poruka preduzeća, a kada se klikne na simbol pojavljuje se oglas.
Bumper oglasi
Bumper oglasi se reprodukuju pre samog početka odabranog YouTube videozapisa. Ne mogu se preskočiti i traju do 6 sekundi. Bumper oglasi se pojavljuju kroz celi zaslon za reprodukciju videozapisa. Takođe se plaćaju na osnovu CPM-a.
YouTube display oglasi
YouTube display oglasi su takođe jedan od nenametljivih oblika oglašavanja. Oni se nalaze na desnoj strani YouTube kanala iznad popisa predloženih video zapisa.
Overlay oglasi
Overlay oglasi pojavljuju se na donjem delu ekrana videozapisa i ne zauzimaju mnogo prostora videozapisa. Radi se o banner oglasima koji mogu imati format teksta ili vizuala.
Upoznali smo vas sa vrstama YouTube oglasa koje možete iskreirati prilikom postavljanja vaše online kampanje. Iz našeg iskustva, oglasi koji se ne mogu preskočiti i koji nisu fleksibilni u ljudima stvaraju otpor i obično se izaziva suprotan učinak od željenog. YouTube je platforma koja broji preko milijardu korisnika koji postavljaju, pregledavaju, ocenjuju i komentarišu videozapise što znači da su uveliko angažovani. Ako ste početnik u online marketingu i nemate dovoljno iskustva, a prvenstveno vremena, slobodno nas kontaktirajte i ostvarite svoj puni potencijal uz pravilno kreirane YouTube oglase.