Remarketing je veoma moćan marketinški alat koji možete koristiti da dođete do korisnika koji su već posetili vašu veb prodavnicu i pokazali interesovanje za vaše proizvode ili se nalaze u vašoj bazi podataka, odnosno na listi pretplatnika na newsletter.
Prikazujući im personalizovane oglase na osnovu njihovih prethodnih aktivnosti na mreži, možete ih podsetiti na svoje proizvode i podstaći ih da se vrate u vašu veb prodavnicu kako bi završili kupovinu.
Marketinški stručnjaci redovno koriste ponovno oglašavanje da bi stekli potencijalne kupce, smanjili stopu napuštanja korpe i povećali svest o brendu.
Remarketing se može koristiti na različite načine:
- Preko oglasa koji se pojavljuju nakon što posetilac napusti vašu veb prodavnicu
- Preko oglasa koji se pojavljuju na osnovu termina za pretragu na Google pretraživaču
- Preko oglasa koji se pojavljuju samo na društvenim mrežama
- Preko oglasa koji se prikazuju na osnovu sadržaja emejla
Kako funkcioniše remarketing?
- Neophodno je dodati oznaku za remarketing (deo koda dobijen od Google Ads-a) i Meta Pixel (deo koda dobijen od Meta, ili Facebook-a) na sve stranice vaše veb prodavnice.
- Nakon toga, potrebno je da napravite listu za ponovno oglašavanje (i na Google Ads-u i na Facebook-u).
- Kada korisnici posete vašu veb prodavnicu ili vaš sajt, oni će automatski biti dodati na vaše liste za ponovno oglašavanje.
- Nakon toga sledi izrada oglasa posvećenog isključivo ovim posetiocima.
- Poslednji, ali ne i najmanje važan korak je praćenje statistike oglasa, njegova optimizacija i konverzija.
Kada kreirate Google Ads nalog, korisno je da ga povežete sa nalogom Google analitike jer u ovom slučaju možete da koristite metriku koju pruža Google analitika za pravljenje lista za ponovno oglašavanje. Pazite da ne budete nasilni (kao kod drugih oglasa). Ograničite prikaz svojih oglasa da ne biste izazvali negodovanje kod potencijalnih kupaca.
Prednosti remarketinga
Remarketing može biti važan deo vaše strategije oglašavanja. U nastavku donosimo nekoliko načina kako vam može koristiti:
- Podignite svest o brendu i razmatranje među novom publikom
- Podsetite korisnike koji su pregledavali vaš proizvod da dovrše kupovinu
- Prikažite relevantne oglase i poruke koje se temelje na iskazanom interesu publike i signalima za kupovinu
- Pomozite kupcima da pređu na sledeću fazu njihovog kupovnog putovanja
- Podstaknite lojalnost angažovanjem postojećih kupaca
Trošak remarketinga
Remarketing obično radi na principu cene po kliku (CPC – Cost per click), cene po pojavljivanju (CPI – Cost per impression) i cene po konverziji (CPA – Cost per acquisition) što znači da sami definišete koliko ste spremni platiti po kliku, pojavljivanju ili konverziji. Tako imate kontrolu nad troškovima i podešavanju licitacija prema određenim remarketing kampanjama ili popisima za remarketing.
Remarketing je bitna komponenta plaćenog oglašavanja. Nemojte dopustiti da vaši potencijalni kupci koji su na neki način već iskazali interes za vaš web shop više nikad ne čuju za vas. Uzmite dovoljno vremena za kreiranje remarketing kampanja, postavite ciljeve i odredite platforme na kojima ćete se oglašavati. I ne zaboravite, za uspešan remarketing potreban je i kvalitetan web shop.
Ako trebate pomoć oko izrade web shopa ili biste ga htjeli unaprijediti, slobodno nam se javite.