Pisanje sadržaja za brojne online aktivnosti kao i objavljivanje članaka ili blogova već neko vreme nije dovoljno kako bi povećali promet na sajtu. Nemojmo loše shvatiti i dalje su te radnje među prvim kada imate neke zanimljive vesti, akcije ili informacije o svojim uslugama ili proizvodima.
Najjednostavniji način da kreirate dovoljno kvalitetan sadržaj i ga nakon toga samo prilagođavate prema različitim kanalima gde “živi” vaša publika. Da, sadržaj i dalje KRALJ, koliko god to već dugo slušamo ali danas je on samo početna tačka jer kako bi napredovali morate gledati dalje od objavljivanja sadržaja samo na svom sajtu. Kao i što sama logika nalaže, što ga više delimo na različitim platformama, na što više mesta promovišete svoje poslovanje i ta poruka će se širiti kod raznih ciljanih grupa, razne publike.
Facebook & Instagram – poslovni
Koliko god svima bilo prilično “jasno” da među prvim koracima deljenja sadržaja nakon sajta su upravo profili i stranice na Facebooku & Instagramu, društvene mreže koje još uvek u Srbiji nemaju toliku konkurenciju. Iznenađuje i dalje podatak koliko pojedinaca to predvidi pa se eto i ta najlakša radnja povećanja prometa ignoriše. Pravilo je uvek da prilagodite ton svoje komunikacije određenoj društvenoj mreži, negde opušteniji, ozbiljniji, zabavniji ili informativniji pristup. Ako poznajte svoju publiku onda je ovo “piece of cake”!
Facebook & Instagram – privatni
Ok, naravno da se podrazumeva da će se neka vest, akcija ili obaveštenje iskomunicirati poslovnim profilima, ali jedna od super stvari je to što možete podeliti i putem privatnih profila i tako opet brojni vaši prijatelji i poznanici takođe su u toku.
Facebook grupe
Grupe na Facebooku uvek su odlična stvar gde možete pratiti sve novosti i trendove vezane za svoju industriju. Zato kreirajte svoju grupu ili se pridružite grupama za koje procenite da najbolje odgovaraju vašem poslovanju, budite aktivni član sa zanimljivim sadržajem i istovremeno doprinosite grupi kada je to moguće. Ako vam je plan “spamovati” grupu, naš najiskreniji savet ne činite to, ne budite dosadni jer ekipa će brzo to prepoznati.
Google My Bussines
Ako za svoj posao imate račun Google My Business (GMB), svoj najnoviji članak možete promovisati putem GMB postova.
Jednostavno se prijavite na svoj GMB račun i idite na Posts> Add Update i napišite svoj post. Uključite sliku i vezu na svoj najnoviji članak. Kada korisnik već pretražuje vašu firmu na Google-u, ne samo da će videti podatke o vašoj firmi već može i pregledati vaš najnoviji post dodajući tako promet na vaš web sajt, a ujedno je informisan i u toku.
E – mail marketing
E-mail marketing možda zvuči pomalo zastarelo, pogotovo savremenim digitalcima, ali treba znati da je to i dalje vrlo važan kanal za promociju vašeg novog sadržaja. Kvalitetan newsletter još ako dopire do prave publike najbolji je način da ste u stalnom kontaktu sa svojim korisnicima i vernom publikom. Ako radite kontinuirano i kvalitetno stvarajući svoju vernu bazu korisnika, ne morate brinuti da će vest dopreti do osoba koje zanima što nudite.
Twitter je društvena mreža koja od svog osnivanja do danas zadržala svoj osnovni koncept komunikacije koji je jednostavan, britak, a ujedno omogućuje direktnu komunikaciju s uticajnim ljudima i firmama. Teme su zaista raznovrsne, od sporta pa sve do ekologije zato ne ustručavajte se kreirati profil i objavljivati zanimljive materijale, kratko i jasno.
Iako je na tržištu prisutan već više od 10 godina, Pinterest polako, sigurno i konstantno prikuplja vrlo angažovanu publiku pa danas pričamo o 290 miliona aktivnih korisnika mesečno koji imaju mogućnost pregledavati milijarde pinova na platformi.
Kod Pinteresta sva komunikacija odvija se kroz vizual koji treba biti jasan, sažet s kreativnim fotografijama koji će privući pažnju publike i ujedno ih podstaknuti da posete vaš sajt ili blog. Ova društvena mreža posebno je zanimljiva za poslovanja poput lepote i zdravlja, event industrije, arhitekture i dizajna, kulinarstva i sličnih. U svakom slučaju jedna društvena mreža koja vas vrlo lako “uvuče”.
LinkedIn članci
Sve više i više firmi prepoznale su prednosti povezivanja kako s korisnicima tako s drugim firmama preko Linkedln mreže, a zbog svoje postojeće mreže na LinkedInu, mnogi su korisnici stvorili snažnu pretplatničku bazu za svoje članke na platformi.
Korisnici se mogu odlučiti pretplatiti na postove korisnika, što znači da će dobiti obaveštenje svaki put kad korisnik objavi nešto novo, a ovo je super prednost u odnosu na druge platforme. Nemojte zanemariti opciju Linkedln grupa gde takođe možete širiti svest i “link juice” komentirajući usko vezane teme za vaše poslovanje.
YouTube
YouTube nije samo platforma za razmenu video fajlova, već je i pretraživač. S 3 milijarde pretraživanja mesečno, YouTubeov je opseg pretraživanja veći od Binga i Yahooa zajedno.
Bez obzira na vašu kategoriju poslovanja, ako nemate kanal na YouTubeu, propustićete ključni deo demografske kategorije. Danas možete pokrenuti kanal i prenameniti neke od popularnih članaka na svom blogu i pretvoriti ih u zanimljive videozapise, zato je preporuka svakako pokušati, jer svi znamo da popularnost videa raste i još nije dosegla vrhunac.