Kada su u pitanju internet sajtovi, danas ih može imati svako. Bilo da imate biznis ili ne, možete napraviti sajt po vašem izboru i na bilo koju temu, ali postavlja se pitanje kolika je cena izrade sajta i šta ulazi u nju.
Cena izrade sajta
Prvo, cena izrade sajta zavisi od toga koji paket usluga ste odabrali i kod koje firme koja će vršiti izradu vašeg web sajta. Svaka firma ima svoje pakete usluga, pa cena istog paketa može varirati od kompanije do kompanije, stoga je dobro odmah na početku istražiti ovo tržište. Pokušajte pronaći kompanije sa čijim primerima rada ste zadovoljni i čija cena izrade web sajta nije izvan vašeg ciljanog budžeta.
Uopšteno govoreći, cena izrade sajta bi trebala da sadrži najmanje samu izradu i dizajn sajta, kupovinu domena, i postavljanje sajta na domen. Sam postupak održavanja sajta se najčešće nudi i plaća odvojeno, pa se za tu uslugu morate posebno raspitati. Najčešće se ova usluga odmah uzima kod u onoj kompaniji koja vam je i izradila sajt ili prodavnicu.
Jedan od danas popularnih i možda najjeftinijih načina izrade sajtova jeste da korisnik sam kreira svoj web sajt putem aplikacija za izradu. Iako najjeftiniji, ovaj način od vas zahteva jako mnogo vremena, a i određeno znanje kada je u pitanju web dizajn. Većina onih koji su se odlučili na ovaj način izrade sajta kasnije se ipak odlučuju na neke od kompanija koje se bave ovim poslom, budući da sami ne mogu napraviti baš sve funkcionalnosti koje žele. Da ne govorimo o tome koliko je teško samostalno se pobrinuti za kupovinu domena, brige o sigurnosti itd.
Cena izrade sajta je ustvari mala
Ukoliko vas zanima da li postoji neki “maksimalan” budžet kada je u pitanju cena izrade sajta, odgovor je ne. Sama cena izrade sajta može biti veoma visoka, pa može imati vrednost od jedne desetine do nekoliko stotina hiljada evra. Održavanje vašeg sajta može koštati čak i nekoliko desetina hiljada godišnje u zavisnosti od usluga koje plaćate.
Ukoliko se pitate da li se web sajt isplati s obzirom na to koliko novca morate biti spremni da odvojite, samo pogledajte uspešne kompanije. Čak i pored mnogo postojećih klijenata, svi oni i dalje imaju i održavaju svoje sajtove. Takođe ih pune novim, kvalitetnim sadržajem jer znaju da je to jedan od najboljih načina za privlačenje još više klijenata. Njihov zaključak je da je cena izrade sajta ustvari mala s obzirom na to koliko im se novca vraća kasnije zahvaljujući novim klijentima.
Na kraju, bitno je napomenuti da je izrada web sajta investicija, pa je ne treba shvatiti tako olako. Bolje vam je uložiti više novca sada kako biste od samog početka imali kvalitetan proizvod nego da kasnije morate ulagati više kako biste ne samo uveli neke novitete na vašem sajtu, već kako biste i ispravili stare greške napravljene na samom početku. Ukoliko nas odaberete kao svog partnera garantujemo da ćete biti zadovoljni ne samo našom uslugom i načinom rada već i krajnjim proizvodom koji će savršeno odgovarati vašim željama i potrebama.