Verovatno jedna od najčešće korišćenih „novih reči“ u zadnje vreme je reč Influencer. Pa tako imamo prave Influencere, samoprozvane Influencere i one koji sanjaju da će to postati jednog dana. Koliko su Influenceri pomama, a koliko je to novi posao kojim će se jednog dana stvarno baviti naša deca, pokazaće vreme.
Ali za početak, ko su Influenceri na društvenim mrežama i šta oni zapravo rade? Influencer na društvenim mrežama je osoba koja ima određeni kredibilitet u nekoj industriji, osoba koja ima uticaj na određene grupe ljudi. To je osoba koja ima sposobnost da razvije odnose sa ljudima na društvenim mrežama, umesto vašeg brenda, a u ime vašeg brenda. Oduvek su postojale osobe koje su imale značajniji uticaj na ljude od drugih, a s obzirom na to koliko je napredovao digitalni svet, danas se te osobe lakše ističu i lakše dolaze do određene publike pa tako svoje zajednice grade i razvijaju putem svojih profila na društvenim mrežama, a najčešće su to blogovi, Youtube, Facebook i/ili Instagram.
Najlakše je ipak objasniti na primeru
Influencer je ona simpatična cura koju pratite na Instagramu jer vam se sviđa jako njen stil i kupile ste torbu iz Zare kad ste videli kako njoj dobro stoji i kako je super kombinuje. Zatim ona blogerka čije recenzije kozmetike pratite i kupili ste novu kremu jer je ona nahvalila. Kao i fitness trener čije vežbe na Youtube-u odrađujete kući umesto odlaska u teretanu, a ne propuštate isprobati njegove zdrave recepte. Primera ima naravno na stotine i mogu se naći u svim branšama i svemu onom što zanima ljude i šta prate od fitnessa, mode, putovanja, dizajna interijera, šminke, kozmetike, videoigrica itd. Verovatno svako od vas ko ovo čita, prati barem jednog Influencera na društvenim mrežama.
Jedino što je bitno kod Influencera je to da nam je zanimljiv sadržaj koji objavljuju i da verujemo ili barem pridodajemo pažnju, njihovom mišljenju. A očito je danas ljudima, više nego ikad, bitno i dostupno tuđe mišljenje. Najjači Influenceri danas imaju toliki uticaj na mase, da mogu jednom objavom uticati na celo poslovanje nekog brenda, na pozitivan ili negativan način. Nedavno me šokirala činjenica kako je Kylie Jenner, najmlađa članica Kardashian klana, svojim tweet-om o tome kako joj se ne sviđa nova verzija Snapchat-a, srušila preko noći vrednost deonica te kompanije za 1,3 miljarde dolara. 1,3 milijarde dolara. Jednom negativnom objavom! Ali danas Influenceri više nisu samo slavne osobe koje imaju vojske pratioca, već sve veću važnost imaju mikro Influenceri.
Mikro Influenceri su osobe koje imaju od 2.000 do 25.000 pratitioca, imaju kvalitetan i zanimljiv sadržaj koji plasiraju svojoj publici, koja je uglavnom aktivna i osigurava im dobar engagement. Zbog aktivne i verne publike, ali naravno, ponajviše zbog kvalitetnog sadržaja koji objavljuju, brendovi se sve više odlučuju na saradnju baš s takvim osobama. S obzirom na to da nije bezazlen uticaj Influencera na tržište i digitalne platforme, videćemo u kojem smeru će taj posao ići u budućnosti.