SEO optimizacija sadržaja ne odnosi se isključivo na tekstualne delove web sajta. Vizuelni sadržaj poput fotografija i video materijala pomaže da povećate vidljivost na Googleu među rezultatima pretrage.
Fotografije i ranking web sajta
Sadržaj nije samo tekst na blogu. Izuzetno bitan deo sadržaja čine vizuelni materijali, od čega su fotografije najsnažnije u prenošenju informacija. Pojačajte SEO i vidljivost među Google rezultatima pametnim korišćenjem vizuelnog sadržaja.
Ljudski je mozak skrojen da upija sve živo vizuelno oko sebe, slike mu govore više od hiljadu reči i pomažu mu da bolje uči i pamti. Stoga je bitno i da u svoju content marketing strategiju uključite vizuelan sadržaj, bilo da se radi o fotografijama, infografikama, video materijalu ili memeovima.
Mnogo je sadržaja online. Svaki dan napiše se gotovo 5 miliona blogova na svetu.
Kako vizuelni sadržaj utiče na SEO?
1. Povećava vidljivost na SERP-u
Oko 20% svih upita na Google searchu 2021. u SAD-u odnosilo se na pretrage slika. Osim toga, video s thumbnailom na Googlevoj stranici rezultata će dobiti itekako svoj deo klikova. Pogotovo ako se radi o “How to” video sadržaju. Google je vlasnik YouTubea, naravno da gura i video sadržaj na SERP-u.
Napravite li tekst s videom, imate čak 53 puta više šansi da se pojavite na prvoj stranici rezultata pretrage nego bilo koja druga vrsta sadržaja.
2. Sadržaj s tekstom duplo se više čita
Tekstovi koji imaju neki vizual ujedno imaju i 94% više pregleda od tekstova koji nema vizualnu opremu, dok tekstovi s video sadržajem mogu povećati rezultate organske pretrage do 157%.
3. Infografike donose više interakcije
Infografike na vašem web sajtu mogu biti vredan sadržaj jer u pravilu donose između 120 i 180% više interakcije od sadržaja kojeg čini isključivo tekst. Osim toga, izvrsne su za link building jer će mnogi preuzeti infografiku i navesti izvor, ali i za sam branding. Infografike se dele!
4. Sadržaj s fotografijom više se deli
Tweetovi s fotografijama dele se (retvituju) 35% više nego oni bez.
Ljudi dele infografike triput više od bilo koje druge vrste sadržaja.
Kad na Facebooku ili LinkedInu podelite tekst bez vizuela, pojavi se ili prazan thumbnail (kućica) ili tu bude prikaz logotipa stranice – nedovoljno atraktivno za druge da bi na to kliknuli.
5. Vizuali duže zadržavaju korisnike na web stajtu
Sadržaj s vizualima povećava tzv. dwell time tj vreme provedeno na stranici, što je pozitivan „mig“ Googleu oko kvaliteta vašeg web sajta.