Google je prva kompanija koja je ozbiljno započela sa PPC (plaćanje po kliku) oglašavanjem. Kroz Google AdWords, oglašivači mogu doseći milijarde ljudi koji svakodnevno koriste Google za pretragu ili surfanje na različitim web sajtovima koji prikazuju Google Ads oglase.
S druge strane, Facebook, sa 1.65 milijardi aktivnih korisnika, takođe predstavlja veliki potencijal za oglašavanje. Facebook omogućava ciljano oglašavanje prema korisnicima, koristeći demografske podatke i druge informacije koje ima o svojim korisnicima. Ove informacije, kao što su interesi korisnika, njihove aktivnosti, prijatelji, obrazovanje, zanimanje, mesto stanovanja i mnogi drugi podaci, omogućavaju vrlo precizno ciljanje publike, što čini Facebook izuzetno efikasnom platformom za oglašavanje.
Dakle, dok Google razume šta korisnici trenutno traže kroz pretragu ključnih reči, Facebook zna šta korisnici vole i sa čim su najviše povezani.
Kada koristiti Google Ads oglašavanje
Ako izbegnete ključne greške u Google Ads oglašavanju koje bi vam nepotrebno potrošile budžet, oglašavanje putem Google AdWords može postati veoma profitabilan prodajni kanal za gotovo svaku vrstu poslovanja.
Korisnici Google pretrage obično traže informacije, odgovore na pitanja ili proizvode i usluge koje žele da kupe. Oni imaju jasno definisanu nameru i tačno znaju šta traže, pa koriste Google da bi pronašli ono što im je potrebno.
Ako prodajete proizvode, usluge ili čak informacije (kao što je, na primer, pretplata na online magazin) koje ljudi traže, Google Ads je pravi način da dođete do tih korisnika.
Glavne prednosti Google Ads oglašavanja su:
- Veliki doseg do korisnika koji pretražuju Google ili surfuju na web sajtovima koji su partneri Google-a i gde se prikazuju oglasi.
- Uz pomoć ključnih reči, možete sami odabrati kada će se vaš oglas prikazivati.
- Puno opcija za optimizaciju kampanja i troškova oglašavanja.
- Mogućnost brze konverzije, na primer, ako neko pretražuje Google jer želi odmah da kupi proizvod, klikne na vaš oglas i odmah obavi kupovinu (kao u slučaju web shopova).
- Ciljanje korisnika na osnovu lokacije, uređaja, države itd.
- Opcija remarketinga – oglašavanje samo onima koji su već posetili vašu web stranicu.
- Ako već imate dobre prirodne (organske) rezultate na Google-u, plaćeno oglašavanje može vam dodatno pomoći da povećate vidljivost i doseg do korisnika koji traže specifične ključne reči, jer ćete se pojaviti dva puta u rezultatima pretrage.
Kada koristiti Facebook oglašavanje
Facebook oglašavanje može biti efikasan prodajni alat, ali nije toliko usmereno na prodaju kao Google. To je zato što korisnici Facebooka primarno dolaze da bi videli šta rade njihovi prijatelji, pročitali vesti ili komunicirali sa drugim osobama, dok im kupovina ili saznanje o proizvodima i uslugama nije glavna preokupacija.
Zbog toga je Facebook bolje koristiti za podizanje svesti o brendu, povećanje prepoznatljivosti kompanije ili njenih proizvoda, kao i za izgradnju odnosa sa ciljnom publikom.
Facebook je odličan marketinški alat za startape, male preduzetnike sa ograničenim budžetima, izdavače, organizatore događaja, organizacije i sve druge firme koje žele da prošire vest o svom poslovanju i upoznaju svoju ciljnu grupu sa proizvodima i uslugama.
Glavne prednosti Facebook oglašavanja:
- Mogućnost korišćenja teksta, slika i videa u oglasima.
- Precizno ciljanje publike na osnovu njihovih interesovanja i demografskih podataka.
- Retargeting – oglašavanje korisnicima koji su već posetili vašu web stranicu (kao i kod Google-a).
- Prikupljanje “lajkova” za vašu Facebook stranicu, dovodjenje posetilaca na vaš sajt ili povećanje prodaje.
A šta je sa korišćenjem Google Ads i Facebook oglašavanja zajedno?
Definitivno je preporučljivo koristiti oba oglašivačka alata u vašoj digitalnoj marketing strategiji. Oba sistema mogu biti efikasna ako se koriste istovremeno, a važno je pratiti kako svaka od mreža funkcioniše i meriti povrat na investiciju kako biste osigurali uspeh oglašavanja.
Pre nego što krenete sa oglašavanjem na ovim mrežama, korisno je postaviti Google Analytics za napredno praćenje, kako biste znali koliko puta su korisnici koji su kliknuli na vaš oglas obavili željenu aktivnost, poput kupovine ili slanja upita.
Na taj način ćete moći da procenite da li je vaše oglašavanje uspešno ili treba da promenite stvari, kao što su tekst oglasa, poziv na akciju na web stranici ili neki drugi element.