Koristite mnogo vizuala kod velikih tekstova
Ljudima je teško da čitaju dugačke članke ako ih ne „razbijete“ s vizualima. Stoga svaki tekst opremite barem s jednom fotografijom, screenshotom ili nečim trećim vizuelnim na svakih 500 reči.
Izbegavajte stock fotografije ako ikako možete
Stock fotografije ne dobijaju toliko pažnje kao originalni vizuali. Originalne fotografije i angažovanje fotografa nije više skup sport, pa pokušajte da barem deo vizuala koje koristite nisu viđeni već puno puta. Postoje mnogo alata u kojima možete izraditi vizuale, vreme je da savladate neke. Adobe Photoshop, Canva, piZap, PicMonkey za uređivanje fotografija, Datawrapper i Pictochart za infografike i PowToon za izradu jednostavnih animacija.
Kompresujte fotografije
Velike fotografije i drugi vizuali otežavaju web sajt i učitavanje, što na kraju daje rezultat na korisničko iskustvo i sam Google. Stoga optimizujte svoje vizuale. Možete koristiti neke WordPress pluginove za kompresiju slika, koristiti CDN (content delivery network) servis Cloudfare ili sami kompresovati slike pomoću servisa kao što je Increasingly.com ili Tinypng.com.
Uploadujte fotke u next gen formatu
Novi formati poput JPEG 2000 brže se učitavaju od standardnih i svima poznatih JPEG i PNG formata. Isprobajte ovaj konverter fotografija u JPEG2000.
Imenujte svaki vizual
Optimizujte sve metadata povezane s fotografijama.
Kao i sve na vašoj stranici, i fotke treba optimizirati kako biste rekli Googleu šta su one. Osim što fotografija treba odgovarati temi tj opisu, obratite pažnju na elemente kao što su:
Image title (naslov): Kako bi Google mogao razumeti što se nalazi na vizualu, a i kako bi korisnici to isto mogli lakše naći, imenujte svaki vizual prema onom što predstavlja.
Nemojte da slika bude „naslovna-manja02.jpg“ ili „IMG_522871“, nego neka bude „Imeproizvoda-boja-mesto-nešto“, ono što zaista opisuje vizual. To vam je prilika da još jednom iskoristite ključne reči za koje se želite pozicionirati.
Obavezno koristite crtice, a ne underscore (donje crtice) u opisu fotografija.
Crtice razdvajaju reči, dok underscore govori Googleu da celi taj opis smatra jednom rečju. Ili da prikažem to plastičnije:
Ovo_je_jedna_reč, a ovo-su-posebne-reči
ALT tekst: ALT tekst je sekundarni opis fotografije i on će se prikazati korisnicima na webu za slučaj da se fotografija ne učita. ALT tekst je onaj tekst koji se pojavljuje kad mišem pređete preko fotografije.
Optimizujte tekst koji se pojavljuje na mouse overu ili kada se fotografija ne učita na stranici jednako kao i sam naziv fotografije.
Caption (opis): nije nužno da stavite opis ispod fotografije, ali dodatno objašnjava šta je fotografija.