„Koliko traje SEO optimizacija?“ ili „Kada ću doći na prve pozicije?“ pitanja su koja mnogi korisnici postavljaju. Frustrirajuće je to, što je odgovor „zavisi“, ali to je istina. Od čega to zavisi? Zavisi o toga koliko je vaš web sajt trenutno popularan, koliko je optimizacije već odrađeno, u kojem je stanju vaša web sajt, koliko ima sadržaja, i mnogo drugih faktora. Odgovor koji ćete često čuti može biti da prvi rezultati dolaze između 4. i 6. meseca optimizacije. To je uglavnom tačno jer rezultati ne dolaze preko noći. SEO optimizacija je dugoročan posao ali na kraju višestruko isplativ.
Zašto traje toliko dugo?
Optimizacija sajta dugoročan je posao. Google algoritam koji je zadužen za proveru web stranica sve je napredniji, proverava i ocenjuje preko 200 faktora koji mogu uticati na poziciju na pretražiačima. Sajt se optimizuje prema Googleovim smernicama kako bi algoritam mogao to primetiti i dodeliti nam bolju poziciju. Jedan od važnih faktora je i vremenski period u kojem se radi optimizacija. U nastavku je primer projekcije po mesecima šta se događa i šta se očekuje od optimizacije: Prvi mesec: u prvom mesecu optimizacije radi se kompletna analiza da bi dobili što bolji i precizniji uvid u trenutno stanje vašeg web sajta. Analizom se dobiva uvid u probleme koji se nalaze na Web sajtu koji koče bolje rangiranje i veći organski promet. Da bi kampanja bila uspešna potrebno je izraditi dugoročan plan radnji da bi se postigli što efikasniji rezultati i da bi se potrebne izmene implementirale u tačno odgovarajuće vreme. Dobro razrađen plan donosi uštedu vremena i povećanje produktivnosti. Drugi mesec: Počinje se raditi tehnički deo optimizacije, a to je prilagođenje vašeg sajta prema Google pravilima. Rade se izmene koje su bazirane na prethodnim analizama. Pravilno strukturiran sadržaj s odgovarajućim ključnim rečima i odgovarajućim brojem ponavljanja ključne reči je najbitniji element koji može najviše doprineti povećanju organskog prometa. Treći mesec: Započinje linkbuilding kampanja koja doprinosi boljem rangiranju Web sajta za određene ključne reči. Kreira se lista potencijalnih sajtova koja se sužava samo na najrelevantnije Web sajtove koje zbog sličnosti sadržaja najviše odgovaraju za linkbuilding kampanju. Četvrti mesec: U četvrtom mesecu može se primetiti povećanje organskog prometa i nešto bolje pozicije. Nastavlja se raditi linkbuilding, ali se pišu novi blog tekstovi, članci itd. Peti mesec: Organski promet sve je veći, povećava se i društvena aktivnost što na kraju uveliko doprinosi boljem rangiranju. To rezultuje pojavljivanju prirodnih linkova koji se sami generišu. Šesti mesec: Pozicije sajta rastu, kao i organski promet koji vodi do sve više konverzija. Nastavlja se optimizacija kako bi pozicije dodatno porasle ili kako bi se zadržale pozicije. Na slici je prikazan rast organskog prometa jednog web sajta koji je radio optimizaciju godinu dana, pa im se trud višestruko isplatio.
Nemojte prestati s optimizacijom prerano!
Mnogo korisnika ne shvata koliko vremena i novca treba da bi se obavila optimizacija web sajta. Uspeh unutar prva tri meseca retko je vidljiv čak i ako imate veliki SEO budžet. Susreo sam se s mnogo korisnika koji su radili optimizaciju 2-3 meseca, pa ako se nije pojavio rezultat, odmah bi prestali sa daljom optimizacijom. Takvi korisnici ušli su u celu priču sa nerealnim očekivanjima. Ako ne možete pokriti SEO budžet za 6 do 12 meseci, tada nema smisla raditi optimizaciju jer bi to bio bačen novac, koji se može bolje iskoristiti u neke druge svrhe. SEO optimizacija ima najveći povrat ulaganja, ako se radi dovoljno dugo sa adekvatnim budžetom.[:de]„Koliko traje SEO optimizacija?“ ili „Kada ću doći na prve pozicije?“ pitanja su koja mnogi korisnici postavljaju. Frustrirajuće je to, što je odgovor „zavisi“, ali to je istina. Od čega to zavisi? Zavisi o toga koliko je vaš web sajt trenutno popularan, koliko je optimizacije već odrađeno, u kojem je stanju vaša web sajt, koliko ima sadržaja, i mnogo drugih faktora. Odgovor koji ćete često čuti može biti da prvi rezultati dolaze između 4. i 6. meseca optimizacije. To je uglavnom tačno jer rezultati ne dolaze preko noći. SEO optimizacija je dugoročan posao ali na kraju višestruko isplativ. Zašto traje toliko dugo? Optimizacija sajta dugoročan je posao. Google algoritam koji je zadužen za proveru web stranica sve je napredniji, proverava i ocenjuje preko 200 faktora koji mogu uticati na poziciju na pretražiačima. Sajt se optimizuje prema Googleovim smernicama kako bi algoritam mogao to primetiti i dodeliti nam bolju poziciju. Jedan od važnih faktora je i vremenski period u kojem se radi optimizacija. U nastavku je primer projekcije po mesecima šta se događa i šta se očekuje od optimizacije: Prvi mesec: u prvom mesecu optimizacije radi se kompletna analiza da bi dobili što bolji i precizniji uvid u trenutno stanje vašeg web sajta. Analizom se dobiva uvid u probleme koji se nalaze na Web sajtu koji koče bolje rangiranje i veći organski promet. Da bi kampanja bila uspešna potrebno je izraditi dugoročan plan radnji da bi se postigli što efikasniji rezultati i da bi se potrebne izmene implementirale u tačno odgovarajuće vreme. Dobro razrađen plan donosi uštedu vremena i povećanje produktivnosti. Drugi mesec: Počinje se raditi tehnički deo optimizacije, a to je prilagođenje vašeg sajta prema Google pravilima. Rade se izmene koje su bazirane na prethodnim analizama. Pravilno strukturiran sadržaj s odgovarajućim ključnim rečima i odgovarajućim brojem ponavljanja ključne reči je najbitniji element koji može najviše doprineti povećanju organskog prometa. Treći mesec: Započinje linkbuilding kampanja koja doprinosi boljem rangiranju Web sajta za određene ključne reči. Kreira se lista potencijalnih sajtova koja se sužava samo na najrelevantnije Web sajtove koje zbog sličnosti sadržaja najviše odgovaraju za linkbuilding kampanju. Četvrti mesec: U četvrtom mesecu može se primetiti povećanje organskog prometa i nešto bolje pozicije. Nastavlja se raditi linkbuilding, ali se pišu novi blog tekstovi, članci itd. Peti mesec: Organski promet sve je veći, povećava se i društvena aktivnost što na kraju uveliko doprinosi boljem rangiranju. To rezultuje pojavljivanju prirodnih linkova koji se sami generišu. Šesti mesec: Pozicije sajta rastu, kao i organski promet koji vodi do sve više konverzija. Nastavlja se optimizacija kako bi pozicije dodatno porasle ili kako bi se zadržale pozicije. Na slici je prikazan rast organskog prometa jednog web sajta koji je radio optimizaciju godinu dana, pa im se trud višestruko isplatio. Nemojte prestati s optimizacijom prerano! Mnogo korisnika ne shvata koliko vremena i novca treba da bi se obavila optimizacija web sajta. Uspeh unutar prva tri meseca retko je vidljiv čak i ako imate veliki SEO budžet. Susreo sam se s mnogo korisnika koji su radili optimizaciju 2-3 meseca, pa ako se nije pojavio rezultat, odmah bi prestali sa daljom optimizacijom. Takvi korisnici ušli su u celu priču sa nerealnim očekivanjima. Ako ne možete pokriti SEO budžet za 6 do 12 meseci, tada nema smisla raditi optimizaciju jer bi to bio bačen novac, koji se može bolje iskoristiti u neke druge svrhe. SEO optimizacija ima najveći povrat ulaganja, ako se radi dovoljno dugo sa adekvatnim budžetom.