Kao digitalni strateg, razvili ste SEO strategiju u jednom ili drugom obliku. Ipak, možda se pitate da li to radite kako treba. Kako izmerite da li vaša SEO strategija zaista deluje? Da li ste postavili i pregledali svoje SEO rezultate?
U bilo kojoj robnoj ili poslovnoj strategiji podešavanje i merenje rezultata su dobre prakse za utvrđivanje da li je vaš performans u toku ili ne. Primer metrike su posete lokaciji. Ova metrika će vam reći da li radite nešto dobro u vezi sa kvalitetom ili relevantnošću sadržaja na vašoj veb lokaciji na osnovu broja poseta dnevno ili mesečno; ili ako ima prostora za poboljšanje. Daje vam jasnoću u radu na koji se vaš brend mora usredsrediti.
Pošto govorimo o tome kako izmeriti uspeh SEO strategije, brend mora (1) identifikovati metrike koje su važne i pomoći će vam da uspete i (2) nadgledati ga radi optimizacije.
Ponekad postoji tona metrike za merenje. Da bismo vam omogućili početak onih koji mogu da naprave razliku u vašoj SEO strategiji, evo pet (5) metrika koje biste trebali pratiti:
1. Poredak veb lokacija u odnosu na relevantne ključne reči
Da li znate relevantne ključne reči za svoju industriju, kategoriju ili brend? Poznavanje tih ključnih reči, njihovo rangiranje i njihov obim trebalo bi da vam bude dobar početak. Zatim proverite da li imate i odgovarajući sadržaj za podršku ovim ključnim rečima. Organski klikovi vođeni pretragom mogu činiti čak 50% prometa na vašem sajtu. Opet, osnovno je to što ste odabrali prave ključne reči sa kojima biste želeli da se vaš brend poveže i imate kvalitetan sadržaj koji će ih podržati. Sve ovo pomoći će vašoj relevantnosti, pouzdanosti i rangiranju sajta.
2. Organski saobraćaj pretraživanja
Glavni razlog zašto brendovi rade SEO je dobijanje organskog ili besplatnog prometa pretraživanja. Praćenje saobraćaja koji dobijete organskom pretragom reći će vam više stvari; (1) ako sadržaj koji delite vredi vreme publike, (2) ako ključne reči koje koristite zapravo vam pomažu ili ne, i (3) ako je vaša strategija u celini efikasna.
3. Povratne veze
Šta su povratne veze? Ovo su linkovi sa jedne veb stranice koji vode do veb lokacije vašeg brenda. Zašto su oni važni? Jednostavno – pružaju verodostojnost i dodatnu izloženost vašem prisustvu i pronalaženju na mreži. Povratne veze pružaju pasivno povećanje vašem pretraživačkom saobraćaju tokom vremena i pomažu pretraživačima, poput Googlea, da utvrde da li imate autoritet nad određenom delom. Što više povratnih veza dobijete – što se više veb lokacija odnosi na vašu veb lokaciju i sadržaj koji delite – više autoriteta ste stekli kao brend.
4. Organska konverzija prometa
Konverzija će uvek biti cilj bilo kog brenda, bez obzira na to u kojoj industriji. Količina saobraćaja koju dobijate je velika, posebno ako je na uzlaznoj putanji, ali ono što stvarno želite je promet koji se konvertuje. Razumevanje koliko dobro konvertuje saobraćaj će vam dati do znanja koliko možete da priuštite da uložite u vašu strategiju sadržaja i izgradnje veza.
5. Promet po uređaju
SEO ne diskriminiše i vaš brend treba da ga sledi. Važno je znati odakle dolazi vaš organski saobraćaj. Filipini su prva mobilna zemlja. Vodite računa da vaša strategija to uzme u obzir i ostale vrste uređaja.
Naravno, još uvek postoji pregršt metričkih podataka koje treba nadgledati. Ovih pet (5) metrika je dobro za početak. Jedini način na koji ćete zaista moći videti da li je vaša strategija uspešna je kroz stalno praćenje. Neki alati koji vam mogu pomoći u vašoj SEO strategiji i planiranju su Google Analitics ili alatke za planiranje ključnih reči.