SEO optimizacija
Većina posetioca već pri samom čitanju naslova pomisliće : “Super, još jedna prevara.”

Nažalost, živimo u svetu u kojem vrebaju telefonski predatori koji imaju supermoći da vaš sajt stave na prvo mesto Google-a za samo “30 eur” mesečno. Da se razumemo, to je nemoguće. Čak i da Vam je Google-a ujak, ni on Vas ne može staviti na prvo mesto Google-a zato što to želi. Tako da na takve “gluposti” ne treba nikako nasedati.

“2 vrste pozicije na Google-u”


Laički rečeno, postoje 2 vrste “prve pozicije” na Google-u. Jedna je plaćeni oglas, druga je tzv. Organsko pretraživanje. Osnovna razlika je ta što oglas može uplatiti svako i dok god ima novca  na računu za oglašavanje, njegov sajt će se povremeno uistinu prikazivati na vrhu Google pretraživanja, ali će uz naziv web sajta stajaće natpis “oglas”. To može napraviti doslovce svako ko ima web sajt i novca za oglašavanje. Negativne strana takve “prve pozicije” su:

Na prvoj poziciji bićete tek povremeno dok će se Vaš oglas u većini slučajeva prikazivati na raznim pozicijama, ponekad čak i na 6-oj stranici na dnu. Ko realno gleda tamo?
– Vaš oglas će se prikazivati samo onoliko dugo dok se ne potroši račun koji ste namenili za Google oglašavanje, a to može biti brzo. Koliko košta Google oglašavanje možete proveriti
ovde.

Većina posetioca Google-a koji razumeju da oglas može uplatiti baš svako, otvoriće Vaš sajt, ali će otvoriti i sajtove koje se uistinu nalaze na prvim pozicijama “organskih rezultata.” Ukoliko Vaš sajt nije bolji od konkurencije, odabraće konkurenciju, a Vi ćete potrošiti novac. Zato treba izbegavati telefonske navlakuše.

 Kako biti prvi na Google

Druga vrsta pozicije je “organski rezultat” odnosno sajtovi koji uistinu zadovoljavaju preduslove da se nalaze na vrhu bez da to plaćaju i bez da pored njih stoji natpis “oglas”. Kako do toga?

Vašu poziciju na Google-u određuje algoritam na granici veštačke inteligencije koji ocenjuje gotovo 250 parametara Vašeg web sajta i na osnovu toga odlučuje o rangiranju Vašeg sajta. Zahvaljujući vrhunskom razumevanju tehnike izrade web sajtova, našem iskustvu i trudu koji ulažemo, možemo se pohvaliti rezultatom da se CDS Digital za čitav niz pojmova uistinu nalazi ili na prvom mestu prve strane ili na samom vrhu pretraživanja.

Rekla, kazala. Proverite sami. Kliknite na jedan od navedenih linkova ili sami upišite sledeće pojmove u Google. (Samo da znate mi pričamo o toj drugoj ‘organskoj’ poziciji, a ne putem plaćenih oglasa) Za pojmove :

Izrada web shopa, izrada web prodavnice, izrada programa, izrada sajtova, program za automehaničare, responzivnost, izrada internet sajtova, isplativost web shopa, kako privući kupce u web shop, koje načine plaćanja postaviti na web shop, značenje boja na web sajtu, kako vratiti obrisane podatke, najbolji browseri, koliko je web shop isplativ, izrada programa za firme, strani pojmovi kod izrade weba, zašto otvoriti web shop, kako otvoriti webshop, koliko je teško voditi webshop…


Kako biti prvi na Google-u


Kao što smo već spomenuli, na Vašu poziciju utiče niz parametara :

– Kvalitet izrade web sajta

– Responzivnost stranice

– SEO score

– Posećenost (kako privući kupce u web shop, koliko košta oglašavanje) – Tu su bitni kvalitetni oglasi.

– Starost domena (how old is this page)

– Vreme koje ljudi provedu na sajtu (najčešće greške na web sajtu)

– Stopa napuštanja web sajta (najčešće greške na web sajtu)

– Brzina učitavanja sajta (šta je hosting)

– I još čitav niz tehničkih detalja s kojima Vas nećemo zamarati, a na koje, kao što vidite iz naših rezultata, pazimo.

Ali, da se vratimo na temu kako stvarno biti prvi?

Pre borbe za visoku poziciju, osigurajte vrhunsku sajt koja zadovoljava sve parametre. Mi Vam ne možemo garantovati prvo mesto Google-a niti se trudimo da obećamo. Ono što Vam možemo obećati je da ćemo izraditi (ili redizajnirati) web sajt na način da zadovoljava sve preduslove da se stvarno, kao i naš sajt, nađe na visokoj poziciji prilikom prikaza rezultata.


Javite nam se

Uz telefonske predatore sa supermoćima, okružuju nas i supertalenti koji stranice rade za samo 99 eur i sigurno veliku pažnju posvećuju ovako važnim detaljima. Mi ne radimo sajtove za 99 eur, niti koristimo gotove šablone za izradu sajtova jer smatramo da svaki sajt mora imati svoj vizuelni identitet kako bi se izdvojili od konkurencije i kako bi Vas posetioci prepoznali. Isto tako, naš cilj nije da Vas oderemo za izradu sajta samo zato što ne znate sve turbo pojmove koje mi znamo. Naše cene su razumne i transparentne, a rezultati vrhunski. Samu cenu izrade sajta možete saznati ovde.
0

Izrada sajtova
Možda ste već otvorili web shop ili vas je pandemija naterala da razmišljate o tome, u svakom slučaju, vaše poslovanje može osetiti mnogobrojne prednosti e-commerce prodaje. Uprkos svim njenim prednostima, mnogi se još dvoume da li je izrada web shopa nužna potreba ili je aktiviranje tog poslovanja precenjeno.

Izrada web shopa je najidealnije rešenje


Kako god razmišljali, do sada su se mnoge firme odlučile na taj korak. Trudom i zalaganjem u tom poslovanju povećali prodaju u svojoj firmi i zabežili sve benefite ovog poslovanja:

Izrada web shopa

Dostupnost 24/7 – ovu činjenicu svakako treba istaći ispred svih ostalih. Neprekidan rad kroz čitavu godinu, u današnja vremena kad mnogima radno vreme ne dopušta da se posvete ponudama u fizičkim trgovinama, je svakako najznačajnija prednost kod izrade web shopa. Takva dostupnost povećava mogućnost zarade i pomaže u izgradnji odnosa sa kupcima.

Doseg novih kupaca – iako ste usavršili prodaju u svojoj lokalnoj fizičkoj trgovini, teško dosežete do novih kupaca. Na internetu je dosezanje novih korisnika prednost, jer raznim marketinškim mogućnostima možete dosegnuti nekoliko desetina puta više novih kupaca.

Mogućnost proširenja asortimana redovne ponude – ako je vaš web shop dosegnuo uspeh u online prodaji, iskoristite mogućnost jednostavnog proširenja svoje ponude. Sa tom mogućnošću možete, takođe, dosegnuti nove korisnike. Firme koriste i mogućnost pisanja novosti ili blogova gde mogu više prezentovati nove ponude. U takvim tekstovima kroz stručne savete korisnici imaju više razumevanja i poverenja prema prodajnom mestu.

Nove mnogobrojne marketinške mogućnosti – ističemo SEO kao marketinšku opciju koja je omogućena svakom aktivnom web shopu. Uspešno rangiranje na Google zavisi od mnogih dodatnim radnjama koje je potrebno poduzimati i redovno analizirati. Email marketing vam omogućava direktan kontakt sa svakim korisnikom, direktan ciljani pristup uz personalne ponude. Slanje email poruka može biti posebno uspešno kod lansiranja novih ponuda. U takvim prilikama korisnicima šaljete i direktne linkove na nove proizvode kako bi što lakše i jednostavnije videli novu ponudu.

Udobnost kupovine – kupovina iz udobnosti vlastitog doma bez maratonskog obilaska fizičkih prodavnica dobija sve veći značaj dolaskom pandemije. Kako je izbor sve veći i konkurentniji, korisnici često niti nemaju potrebu fizički odlaziti u prodavnice.
• Stvaranje baze podataka korisnika – prema tim podacima se mogu formirati i prilagođavati buduće ponude u web shopu. Pomažu kod održavanja kontakata sa korisnicima.

Mogućnost povećanja web shopa prema potrebi – ako se ukaže potreba da u web shop postavite nove ponude asortimana, nove vrste plaćanja ili novu količinu proizvoda, ecommerce platforme bi trebale imati takvu mogućnost za vlasnike web shopova.

Ostvarivanje personaliziranih kontakata sa korisnicima – personalni pristup prema korisnicima nije ostvariv samo u fizičkim trgovinama, web shopovi sadrže sve više načina putem kojih svojim kupcima možete pristupiti na način koji će im pokazati kako vam je stalo do njihovog zadovoljstva kupovinom. Takav pristup je omogućen putem raznih alata, a korisnicima možete empatičnim personaliziranim porukama odgovarati na upite.

Niži troškovi poslovanja – trošak izrade web shopa je niži od otvaranja fizičke prodavnice iz razloga što nisu potrebni zaposleni za više lokacija, nema potrebe za osiguranjem ili održavanjem prostora. Isto tako, u nekim slučajevima kad se radi o direktnoj prodaji, nije potreban ni prostor za skladištenje. To su često i glavni razlozi što su cene na webu niže od cena u fizičkim prodavnicama.

Poslednjih godina e-commerce poslovanje doživljava procvat, pa čak i nužnost – čemu svedočimo otkada je krenula pandemija koronavirusa. Mnogo faktora za uspeh tog poslovanja zavisi od vlasnika web shopova isto tako i njihovom trudu koji će uložiti u ponudu web prodaje, ali činjenice su kako otvaranje web shopa donosi mnoge prednosti.
Ukoliko želite svoj web shop i imate ideju za razvoj vlastitog biznisa kontaktirajte nas za našu uslugu. Mi ćemo Vam ponuditi najidealnije uspešno rešenje za Vas.
0

Izrada sajtova
Kada su u pitanju internet sajtovi, danas ih može imati svako. Bilo da imate biznis ili ne, možete napraviti sajt po vašem izboru i na bilo koju temu, ali postavlja se pitanje kolika je cena izrade sajta i šta ulazi u nju.

Cena izrade sajta


Prvo, cena izrade sajta zavisi od toga koji paket usluga ste odabrali i kod koje firme koja će vršiti izradu vašeg web sajta. Svaka firma ima svoje pakete usluga, pa cena istog paketa može varirati od kompanije do kompanije, stoga je dobro odmah na početku istražiti ovo tržište. Pokušajte pronaći kompanije sa čijim primerima rada ste zadovoljni i čija cena izrade web sajta nije izvan vašeg ciljanog budžeta.

Uopšteno govoreći, cena izrade sajta bi trebala da sadrži najmanje samu izradu i dizajn sajta, kupovinu domena, i postavljanje sajta na domen. Sam postupak održavanja sajta se najčešće nudi i plaća odvojeno, pa se za tu uslugu morate posebno raspitati. Najčešće se ova usluga odmah uzima kod u onoj kompaniji koja vam je i izradila sajt ili prodavnicu.

cena izrade sajta

Jedan od danas popularnih i možda najjeftinijih načina izrade sajtova jeste da korisnik sam kreira svoj web sajt putem aplikacija za izradu. Iako najjeftiniji, ovaj način od vas zahteva jako mnogo vremena, a i određeno znanje kada je u pitanju web dizajn. Većina onih koji su se odlučili na ovaj način izrade sajta kasnije se ipak odlučuju na neke od kompanija koje se bave ovim poslom, budući da sami ne mogu napraviti baš sve funkcionalnosti koje žele. Da ne govorimo o tome koliko je teško samostalno se pobrinuti za kupovinu domena, brige o sigurnosti itd.


Cena izrade sajta je ustvari mala

Ukoliko vas zanima da li postoji neki “maksimalan” budžet kada je u pitanju cena izrade sajta, odgovor je ne. Sama cena izrade sajta može biti veoma visoka, pa može imati vrednost od jedne desetine do nekoliko stotina hiljada evra. Održavanje vašeg sajta može koštati čak i nekoliko desetina hiljada godišnje u zavisnosti od usluga koje plaćate.

Ukoliko se pitate da li se web sajt isplati s obzirom na to koliko novca morate biti spremni da odvojite, samo pogledajte uspešne kompanije. Čak i pored mnogo postojećih klijenata, svi oni i dalje imaju i održavaju svoje sajtove. Takođe ih pune novim, kvalitetnim sadržajem jer znaju da je to jedan od najboljih načina za privlačenje još više klijenata. Njihov zaključak je da je cena izrade sajta ustvari mala s obzirom na to koliko im se novca vraća kasnije zahvaljujući novim klijentima.

Na kraju, bitno je napomenuti da je izrada web sajta investicija, pa je ne treba shvatiti tako olako. Bolje vam je uložiti više novca sada kako biste od samog početka imali kvalitetan proizvod nego da kasnije morate ulagati više kako biste ne samo uveli neke novitete na vašem sajtu, već kako biste i ispravili stare greške napravljene na samom početku. Ukoliko nas odaberete kao svog partnera garantujemo da ćete biti zadovoljni ne samo našom uslugom i načinom rada već i krajnjim proizvodom koji će savršeno odgovarati vašim željama i potrebama.

KONTAKTIRAJTE NAS >>> 

0

Izrada sajtova
Pokrenuli ste svoj biznis, napravili web sajt, i sada se pitate šta dalje? Ukoliko je ovo razlog zbog kojeg ste se našli na našem sajtu možemo Vam slobodno reći da ste na pravom mestu. Jedna od možda najbitnijih stvari nakon izrade sajta je održavanje sajta i digitalni marketing Vašeg biznisa.


Šta se podrazumeva pod pojmom održavanje sajtova?


Ovaj pojam nije ništa drugo do redovno proveravanje Vašeg sajta u cilju pronalaska grešaka i problema koje bi trebalo rešiti. On takođe podrazumeva postavljanje novog sadržaja kako bi Vaš sajt bio u skladu sa trendovima i vremenom. Naravno, bitno je napomenuti da ažuriranje sadržaja na sajtu ne treba biti ni prečesto kako se ne bi izgubio interes klijenata.

Održavanje sajtova


Ko radi održavanje sajtova?


Održavanje sajta možete izvršiti i sami, međutim to je u veoma maloj meri. Ukoliko želite da održavanje sajta Vaše kompanije ne bude bauk, prepustite to profesionalcima. Na današnjem tržištu postoji mnogo kompanija koje su specijalizovane za održavanje sajtova.


Koliko košta održavanje sajta?


Cena ove usluge zavisi od nekoliko faktora kao što su tip sajta, količine sadržaja na sajtu i količini prometa koja zavisi od broja Vaših klijenata koji posećuju sam sajt.

Trenutno na internetu postoji mnogo sajtova koje nude detaljnije opise samog pojma održavanja sajtova kao i opise različitih usluga i paketa. Ukoliko niste sigurni u koji tip web sajta spada Vaš možete pronaći nekoliko članaka i na tu temu. Još jedna od bitnih napomena bila bi da održavanje web sajta podrazumeva dobar plan organizacije. Šta to znači?

Budući da bi svakodnevno proveravanje svih funkcionalnosti nekog sajta oduzimalo previše vremena kompanije kao što je naša Vam nude plan održavanja. Ovaj plan se uglavnom sastoji od godišnjih, mesečnih, nedeljnih zadataka koji se izvršavaju svakog meseca. Ovi zadaci podrazumevaju pretraživanje Vašeg sajta za konkretnim problemima i njihovo rešavanje u tom trenutku.

Ukoliko je Vaše pitanje zašto se proces održavanja web sajta vrši na ovaj način, odgovor je jednostavan. Proces provere svakog aspekta Vašeg sajta odjednom bi bio veoma dug, samim time lakše je proces provere razdvojiti na manje podprocese ili zadatke. S druge strane postoje neki aspekti web sajta koji bi se trebali proveravati češće budući da se u njima češće javljaju greške, dok s druge strane postoje i određeni aspekti kod kojih su greške dosta ređe.

Ukoliko ste se nakon ovog članka odlučili za nas kao agenciju za održavanje vašeg web sajta, došli ste na pravo mesto. Za sve dodatne informacije, pitanja i nedoumice koje možda imate, kontaktirajte naš tim koji će Vam odgovoriti odmah.
0

Izrada sajtova
Kada je u pitanju izrada sajta mnogi od nas misle da se ovde radi samo o jednom koraku, da nakon tog jednog koraka jednostavno imamo sajt, ali to nije baš tako. Sama izrada sajta  podrazumeva čak nekoliko koraka, a mi vam u nastavku donosimo koji su to koraci, i osnovne informacije o izradi sajta.

Izrada sajta

Većina ljudi koji se bave izradom sajtova bi se mogli složiti sa time da postoje neka 4 koraka od kojih se ovaj postupak kreiranja sajtova sastoji, a to su:

Registracija imena domena – Ukratko rečeno, potrebno je da registrujete ime vašeg sajta na nekom domenu. Prilikom odabira imena, pokušajte odabrati ime koje ima neki smisao, koje je možda vezano za ono što će biti predstavljeno na samom sajtu. Ukoliko kreirate sajt na kome predstavljate proizvode iz modne industrije, nema mnogo smisla da ime sajta bude “hrana”. Potrebno je još i napomenuti da ime koje odaberete nije već registrovano, u suprotnom morate odabrati neko drugo ime kada je u pitanju izrada web sajta.

Web hosting – Postoji mnogo kompanija za web hosting, tako da u većini slučajeva nećete imati problema prilikom pronalaska neke od njih. Ove kompanije stavljaju vaše ime na internet.

Pisanje sadržaja – Pre neko što izrada sajta uopšte započne, potrebno je osim ideje za sam sajt imate i neki osnovni sadržaj za sajt. Veoma je teško dizajnirati neki sajt ako ne znamo barem koje osnovne komponente bi ona trebala da ima. Početni sadržaj ne mora biti naročito velik, ali potrebno je barem izabrati kategorije koje želimo da imamo, napisati barem neki osnovni sadržaj za sajt. Nakon puštanja sajta u javnost možemo dorađivati i uređivati sadržaj kako bi privukli više klijenata.


Kreiranje izgleda sajta


U 99% slučajeva većina nas prethodna tri koraka smešta u ovaj zadnji korak. Samo kreiranje web sajta, odnosno njenog izgleda će potrajati određeno vreme, pa sam izgled uveliko zavisi od sadržaja koji želimo da stavimo na sajt. Ukoliko pišete blog, verovatno želite imati neki meni pomoću kojeg će neko moći birati koji tekst konkretno želi da pročita, a u fokusu bi trebao biti upravo taj tekst. Postoje neki sajtovi koji objavljuju fotografije, pa je njihov fokus na samim fotografijama koje često mogu da se i listaju, itd.

U zavisnosti od toga koje su vaše konkretne želje i potrebe izrade sajta može biti jeftinije ili skuplje, brže ili sporije, itd. Postoje i mnoge agencije koje pružaju usluge održavanja, postavljanja sigurnosti, pa i pisanja sadržaja. Jedna od boljih agencija na polju izrade sajtova, optimizacije sajta i pisanje sardžaja za sajt je CDS Digital. POZOVITE NAS NA: 060/5678-345

Internet marketing


Ponekad je dobro odabrati i određeni vid marketinga ili seo optimizacije kako bi što više ljudi čulo i posetilo vaš sajt. Što je veći promet na vašem sajtu više potencijalnih kupaca možete da imate, a vaša zarada preko reklama (ukoliko se odlučite za iste) samim time postaje i veća.

Sve ove prethodno navedene korake možete odratiti i sami, ali to se često pokaže kao veoma dugotrajan proces, pogotovo ukoliko se niste nikada pre susreli sa time. Sami paketi usluga za izradu i održavanje web sajtova nikada nisu bili povoljniji, pa možete odabrati paket baš po vašoj meri kako biste dobili što kvalitetniji i bolji krajnji rezultat.
0

SEO optimizacija
Seo optimizacija je mnogima još uvek nepoznat pojam. Možda ste i čuli za nju, ali nije vam jasno šta ona tačno podrazumeva. Sama seo optimizacija za početnike je retko gde objašnjena, tako da mi na sebe preuzimamo taj zadatak i donosimo vam informacije na tu temu u nastavku.

Seo optimizacija

Na samom početku želimo reći šta je to seo optimizacija. Uopšteno, ovaj vid optimizacije uključuje neke korake pomoću kojih se vaš web sajt može pronaći među prvima među rezultatima pretraživanja nekog pretraživača. Na primer, ukoliko pišete blog o kuvanju, pa ste objavili recept za neki kolač, ukoliko je seo optimizacija urađena dobro, velike su šanse da mnogo ljudi prilikom traženja recepta za taj kolač na svom pretraživaču naiđu upravo na vaš recept, a samim time na vaš sajt. Uistinu, sada se Seo optimizacija za početnike ne čini tako teškom, zar ne?

Kada je u pitanju seo optimizacija za početnike ona često podrazumeva i neke postupke koje vi sami kao vlasnik web sajta možete odraditi kako biste povećali posećenost na sajtu. Jedan od tih postupaka jeste pisanje seo članaka. Pisanje ovog vida članaka sa sobom nosi neka nova pravila, ali mi ćemo navesti najjednostavniji primer.

Seo optimizacija


Pisanje seo članaka

Prilikom pisanja seo članka, potrebno je prvo pronaći neku ključnu reč koja se često pretražuje od strane velikog broja korisnika. Nakon toga potrebno je da se ta reč u relativno jednakim razmacima, u tačno tom formatu ponovi određeni broj puta u vašem članku. Pored ovoga, bodove za seo optimizaciju dobijate ako i na određeni način ubacite neke linkove, pri čemu postoje linkovi na vaš sajt i linkovi na druge sajtove.

Uistinu seo optimizacija za početnike se već sada ne čini baš tako jednostavnom. Pored ovih postoji još mnogo drugih pravila koja treba da se ispoštuju kako bi vaš sajt bio seo optimizovan. Ono što seo optimizacija za početnike često ne objasni jeste činjenica da pored postupaka koji vam pomažu u seo optimizaciji, postoje i neke situacije koja vam “odmažu” na neki način.


Link Building

Na primer, ukoliko stavite u vaš tekst neki link koji nije validan, velike su šanse da će vaš post dobiti kaznene bodove. Kazneni bodovi se mogu deliti stranicama i za neke veoma banalne stvari o kojima možda nikada ne biste ni razmišljali, te je to veoma teško pratiti budući da se algoritam za dodelu ovih bodova stalno menja.

Upravo iz ovih razloga mnogi odustaju od objašnjavanja pojma seo optimizacija za početnike budući da je početnicima na kraju mnogo lakše da plate nekoj agenciji koja se bavi ovim poslom, neka koja ima stručnjake za seo koji su u potpunosti posvećeni ovom poslu.

Na to sve cene ovih seo paketa su relativno jeftini, pa se većini nas ne isplati izdvajati toliko mnogo vremena i truda na učenje svih pravila koja trenutno postoje, pogotovo ukoliko se ona u bilo kom trenutku mogu promeniti. Mnogo je lakše i jednostavnije platiti Marketing agenciji da se brine o tome za vas, nego da stalno istražujete nove pojmove iz neke knjižice nazvane “seo optimizacija za početnike”.
0

Izrada sajtova, WEB Design
Prodaja robe preko internet prodavnice je u velikom porastu. Velike uštede prilikom prodaje preko web shop -a su u tome što Vam nije potrebno prodajno mesto, zakup lokala, angažovanje prodavaca. 

Izrada internet prodavnice


U današnjem internet poslovanju, izrada web prodavnice je obavezna ukoliko želite da se bavite ozbiljnom online trgovinom. WooCommerce, Shopify, Magento i drugi open source e-commerce sistemi dostupni su u našoj ponudi za implementaciju na vaš internet sajt.


Izrada i cena izrade webshopa


Izrada webshopa podrazumeva izbor CMS-a (Content Management System-a), laički rečeno, programa koji će pogoniti webshop i preko kojeg je moguće uređivati i voditi webshop. Najbolje razvijen i najviše korišćen CMS za webshop je svakako WooCommerce kojeg danas koristi preko 70% webshopova, a koji omogućava izradu internet prodavnice unikatnog dizajna u skladu sa bojama Vašeg logotipa, branši asortimana i pravilima naše struke. WooCommerce je pouzdan, brz i pristupačan CMS za lako vođenje webshopa.

Sa preko dve stotine odrađenih projekata, srećni smo što Vam možemo ponuditi brzu i pouzdanu uslugu izrade webshopa. Naše reference pogledajte ovde.

Kod nas izrada online prodavnice uključuje besplatno 12 meseci održavanja i administracije, uz mogućnost i unosa artikala ako se ne radi o velikom broju proizvoda. Najviše do 50 možemo za vas uneti za početak. Nakon toga, pošto vas uputimo u sistem unosa i damo savete kako da sami održavate svoj shop sve ide mnogo lakše.

Jednostavno, vlasnici ozbiljnih i velikih web prodavnica nemaju vremena da se bave takvim stvarima. Zato smo obezbedili i mogućnost da vam omogućimo mesečno ili godišnje održavanje sajta online prodavnice što podrazumeva i periodičan unos proizvoda. Na ovaj način, CDS Digital brine o tome kako će svi tekstovi i slike biti optimizovani, kako će se prikazivati … itd.

Cena izrade web shopa

Kada je u pitanju cena izrade web shopa ona zavisi od nekoliko različitih faktora. Jedan od tih faktora jeste izrada web shopa pomoću nekog od alata za izradu web shopova koji su postali veoma popularni, te izrada od strane neke od kompanija koja će u potpunosti prilagoditi vaš web shop vašim željama i potrebama. Nije teško pogoditi da je drugi izbor dosta skuplji od prvog.
0

Izrada sajtova
Prolećne pripreme nove turističke sezone u punom su jeku pa su mnoge turističke agencije do sada već isplanirale strategiju oglašavanja putem brojnih kanala, interneta i društvenih mreža, a tek se jedan manji dio njih koncentrisao na „klasične kanale“ oglašavanja kao što su televizijske reklame ili plakati.

Televizija, plakati ili katalozi dosežu do mnogo manje publike od one koja se nalazi na Internetu. Internet stoga zadnjih dvadesetak godina nesumnjivo vlada kao najjednostavniji i najjeftiniji kanal kojim se u vrlo kratkom roku može doći do jako široke publike i stoga je nužno da svaka turistička agencija ima kvalitetan web sajt.

Bilo da imate agenciju u Beogradu, Nišu, Pančevu ili Vranju zahvaljujući atraktivnom sajtu dostupni ste turistima u Nemačkoj, Poljskoj, Rusiji ili Portugalu pa i onima na drugim kontinentima.


Kriza – vreme za ulaganje u online poslovanje

Prošla je godina, zbog pandemije koronavirusa, bila izuzetno teška za sve sektore društva, a među najugroženijima su upravo turističke agencije. Ipak, mnogi se preduzetnici nisu predali već su iskoristili ovu godinu svojevrsne stagnacije kako bi uložili u svoje kapacitete, obnovili ih i poboljšali. Jedan deo preduzetnika video je ovo razdoblje kao priliku za izradu sajta ili njen redizajn i za ulaganje u online poslovanje kako bi nakon vraćanja „u normalu“ već bili u niskom startu i spremni za rad.

Najbolji način za privlačenje gostiju je ulaganje u razvoj i dizajn sajta koja je prvi kontakt turista s agencijom i zato mora biti savršena.
Većina turista svoj godišnji odmor planira na internetu. Tamo traži destinacije, pretražuje najpovoljnije agencije i aranžmane, istražuje komentare ostalih turista o pojedinim destinacijama, ali i agencijama koje su ih tamo odvele, traži odgovarajući smeštaj…

Zbog ogromne konkurencije na internetu turističke agencije trebaju imati atraktivan web sajt kojim će privući velik broj turista.


Na šta treba paziti prilikom dizajna sajta?


Prilikom dizajna sajta treba razmišljati kako je reč o dugogodišnjoj investiciji koja će se višestruko isplatiti tako da ne bi trebalo „škrtariti“.
Dakle, bolje je angažovati stručnjake koji imaju iskustva u dizajnu sajtova nego sami pokušati napraviti sajt na nekom od besplatnih web provajdera. Da bi sajt bio kvalitetno izrađen potrebno je znanje iskusnih profesionalaca među kojima je svakako najvažniji web dizajner. On će se pobrinuti za brojne detalje koji garantuju uspeh i visoku posećenost Vašeg web sajta.
Naime, web dizajner će se pri izradi pobrinuti da sajt ima dobru SEO optimizaciju, koja joj garantuje bolju vidljivost u nepreglednom mnoštvu sajtova. Takođe, dizajner će voditi računa o tome da sajt prilagodi pregledavanju na računaru i na mobilnom telefonu, ali i postaviti sve ostale parametre potrebne kako bi sajt dobro funkcionisao.

Za turističke agencije potrebno je da sajt uz „standardni sadržaj“ bude višejezična, da ima kalendar u kome turisti mogu proveriti raspoloživost određenog objekta i cenu i da ima last/first minute rezervaciju. Takođe, potrebno je da sajt agencije nudi iznajmljivačima brojne opcije među kojima su mogućnost uređivanja raspoloživosti, unos i izmenu cena, mogućnost kartičnog plaćanja…

Svi ovi naizgled logični delovi sajta i detalji, koje smo svi u nekom obliku koristili prilikom pretrage destinacije za godišnji odmor, trebaju se dobro postaviti i implementirati u sajt da sve bude logično, jasno, jednostavno – dvema rečima user friendly.


Kvalitetnim sajtom do maksimuma


Upravo zato je bolje pouzdati se u sigurne ruke edukovanih stručnjaka i profesionalaca pa ih u startu platiti nego pokušati sami napraviti sajt koristeći se uputstvima s YouTube-a ili nekih sličnih tutoriala, a koja neće ispasti dovoljno dobra.

Izrada kvalitetnog sajta nije jednostavan ili brz posao, niti je to „samo malo ubaciti dve fotografije u kompjuter“. Firme koje nude izradu sajtova zapošljavaju različite profesionalce koji iza sebe imaju brojne edukacije, prate nove trendove i poseduju određene veštine i kreativnost kako bi korisnik, a u ovom slučaju turistička agencija dobila originalan i jedinstven sajt prilagođen agencijskom poslovanju, potrebama i tržištu.

Uz ovako dizajniran sajt svaka će turistička agencija ostvariti svoj maksimum i istaknuti se u moru sličnih turističkih agencijapa je kvalitetno dizajniran sajt svakako jedan od najboljih i najjednostavnijih načina da privučete posetioce.
0

Internet Marketing
YouTube je drugi najposećeniji sajt odmah nakon Googlea. YouTube danas dostiže gotovo milijardu korisnika što bi značilo da se gotovo milijardu sati videozapisa svakodnevno pregleda. 
Prikazivanje oglasa na YouTube-u zanimljivo je i profitabilno uz izuzetno uspešne stope konverzija. Plaćeno oglašavanje na YouTube-u kreira se u Google AdWords alatu. Princip je identičan klasičnoj Google Ads search kampanji. Odabirete koliko budžeta želite potrošiti na pojedinačnoj kampanji.

Prednost video oglasa na YouTube-u je da plaćate samo kada netko odabere gledanje video oglasa, bilo klikom na njega ili gledanjem celog video oglasa. To znači da vaše videozapise gleda publika za koju znate da je zainteresovana za ono što imate ponuditi.

Youtube Reklamiranje

YouTube marketingom možete ostvariti mnoštvo prikaza vašeg oglasa, a upravo taj fleksibilni sistem, plaćanje po pregledu (pay per view – PPV) , omogućuje vam postavljanje željenog budžeta i maksimalnog iznosa koji želite platiti po prikazu. Stoga nema mesta strahu da ćete prekoračiti budžet koji ste si definisali.

YouTube oglasi vam uveliko pomaže u izgradnji online prisutnosti i povećanju svesnosti o vašem brendu. Ali, kao i u svakoj uspešnoj kampanji, potrebno je uložiti vreme kako bi ona postigla željeni uspeh YouTube oglašavanje nam nudi nekoliko vrsta oglasa koje možete napraviti. Vrlo je važno razumeti svaku vrstu YouTube oglasa jer ćete tako svoj oglas moći prilagoditi formatu koji nameravate koristiti.

Razlikujemo 6 vrsta YouTube oglasa, s tim da treba imati na umu da je YouTube utvrdio maksimalnu dužinu videooglasa koja može dostići 6 minuta, a najmanja 12 sekundi.

TrueView oglasi

TrueView oglasi (videooglasi koji se mogu preskočiti) su najpopularniji oblik oglašavanja na YouTube-u. Videooglasi se reproduciraju prije, za vrijeme ili poslije drugih videozapisa, a nakon pet sekundi gledatelj ima mogućnost preskočiti oglas. Ovakav tip video oglasa gledatelji najviše preferiraju jer im daje fleksibilnu mogućnost da preskoče oglas koji ih ne zanima i nastave neometano gledati videozapis. Uz to ovakavi oglasi su profitabilniji za oglašivače, jer se plaćaju samo u slučaju ako se oglas odgleda najmanje 30 sekundi, ako gledatelji pregledaju cijeli video oglas ili ako kliknu na oglas koji ih poziva na poduzimanje određene radnje.

TrueView Discovery oglasi


TrueView Discovery oglasi sastoje se od male slike i sadrži tri linije teksta koji poziva korisnike da kliknu i gledaju videozapis. Takvi oglasi nalaze se takođe na desnoj strani YouTube kanala iznad predloženih videozapisa i prikazuju se u rezultatima pretraživanja.

Ovaj format oglasa se ne preporučuje ukoliko ste tek na početku kreiranja kampanja na YouTube-u, već se preporučuje kada je vaša potencijalna publika prošla fazu svesti o vašem proizvodu i ušla u fazu razmatranja o kupovini vašeg proizvoda ili usluge. Pravilnim odabirom digitalnih kanala, razumevanjem kupovnih procesa i psihologije kupaca svako preduzeće može ostvariti napredak u svom poslovanju, samo je važno znati razumeti svoje kupce.

Cards and Sponsored Cards

Sponzorisane kartice pojavljuju se tokom trajanja YouTube videozapisa kao mali prozor koji poziva na preduzimanje određene radnje(CTA). Ovakav tip oglašavanja nije agresivan i ne izaziva u gledaocima otpor. U gornjem desnom uglu videozapisa pojavljuje se simbol koji se proširi kada gledaoc klikne na njega. Kada gledaoc prođe mišom po navedenom simbolu pojavljuje se poruka preduzeća, a kada se klikne na simbol pojavljuje se oglas.

Bumper oglasi

Bumper oglasi se reprodukuju pre samog početka odabranog YouTube videozapisa. Ne mogu se preskočiti i traju do 6 sekundi. Bumper oglasi se pojavljuju kroz celi zaslon za reprodukciju videozapisa. Takođe se plaćaju na osnovu CPM-a.

YouTube display oglasi

YouTube display oglasi su takođe jedan od nenametljivih oblika oglašavanja. Oni se nalaze na desnoj strani YouTube kanala iznad popisa predloženih video zapisa.

Overlay oglasi

Overlay oglasi pojavljuju se na donjem delu ekrana videozapisa i ne zauzimaju mnogo prostora videozapisa. Radi se o banner oglasima koji mogu imati format teksta ili vizuala.

Upoznali smo vas sa vrstama YouTube oglasa koje možete iskreirati prilikom postavljanja vaše online kampanje. Iz našeg iskustva, oglasi koji se ne mogu preskočiti i koji nisu fleksibilni u ljudima stvaraju otpor i obično se izaziva suprotan učinak od željenog. YouTube je platforma koja broji preko milijardu korisnika koji postavljaju, pregledavaju, ocenjuju i komentarišu videozapise što znači da su uveliko angažovani. Ako ste početnik u online marketingu i nemate dovoljno iskustva, a prvenstveno vremena, slobodno nas kontaktirajte i ostvarite svoj puni potencijal uz pravilno kreirane YouTube oglase.
0

SEO optimizacija, WEB Design
Sajt sa kvalitetnim slikama, u kombinaciji s naprednim tekstualnim sadržajem, može vaše posetioce u potpunosti očarati i zadržati na sajtu. Evo nekoliko ključnih pravila kako biste bili sigurni da imate izvrsne, dobro optimizovane slike na svom sajtu:

Odaberite kvalitetne slike

Korisnici Interneta su ljudi različitih preferencija i svako na svoj način doživljava viđeno, ali surova je stvarnost da niko ne želi gledati sajt prepuno loših slika. Niska rezolucija i neravnomerno isečene fotografije mogu učiniti da inače sjajna slika izgleda loše.

Slike niskog kvaliteta mogu biti uzrok visoke stope napuštanja početne stranice. Ljubitelji Interneta odvajaju puno vremena kako bi shvatili zbog čega ljudi odlaze, a nekvalitetne ili neprikladne slike dva su velika krivca.

Odaberite sliku koja prikazuje vaš brend u najboljem mogućem svetlu i na kraju ćete imati uspešan web sajt.

Da li koristiti besplatne izvore fotografija ili ne?


Postoji bezbroj web sajtova sa fotografijama koje nude fantastične visokokvalitetne slike koje su apsolutno besplatne.

Ipak, postoji “zamka”. Slike su besplatne jer mogu biti nejasne, generičke i – u nekim slučajevima – sasvim loše. Web sajtovi poput Unsplash ili Freepik fantastičan su izvor besplatnih kreativnih fotografija, ali budite oprezni.

Morate odabrati dobru sliku, sliku koja govori o vašem poslovanju, temi koju obrađujete i slika koja pripada vašem web sajtu.

Postoje izvrsni načini na koje možete prilagoditi takve fotografije. Npr. Canva je odličan resurs koji vam omogućava da najbolje izmenite besplatnu sliku za svoj web sajt.

Ako želite sliku koja je specifična za vašu firmu i vaše poslovanje onda je bolje potražiti negde na drugom mestu. To može značiti da ćete morati ili platiti sliku ili sami snimiti fotografiju.

Ono što je važno, fotografije osoblja, fotografije vašeg radnog mesta i fotografije stvari za koje smatrate da su važne za vaše poslovanje, a koje su slikane kod vas znači da će vaš web sajt imati jedinstvene slike. Takvim slikama daćete personalnu notu i povezati se s korisnicima.

Koristite ispravnu veličinu slike

Ovde se stvari komplikuju. S jedne strane, želite najkvalitetniju moguću sliku jer znate da kvalitetne slike sugerišu profesionalnost. S druge strane, ne želite sliku koja se toliko dugo učitava da bi ljudi zbog čekanja brzo odustajali od stranice.

Svi mi kao korisnici Interneta možemo biti i jesmo jako nestrpljivi! Veliki web sajtovi o poboljšanjima brzine učitavanja u milisekundama govore od 2012. godine, a želja za brzim internetom i još bržim učitavanjem sadržaja definitivno je svakodnevna želja.

Međutim, rešenje ipak postoji. Usluge optimizovanja slika, poput ShortPixel-a, masovno kompresuju veličinu datoteke vaše slike bez primetnog smanjenja kvaliteta slika. To znači da dobijete sliku koja se brže učita i ima samo nešto nižu rezoluciju. Postoje i izvrsni WordPress dodaci za kompresiju slike.

Odaberite odgovarajuće ime datoteke


Folder sa preuzetim datotekama ili radna površina nered je zakrčen imenima datoteka poput “IMG0001.png” ili “DCMIMAGE10.jpg”. Sve su to fotografije koje su u žurbi preuzete ili prenesene na kompjuter.

Ako želite da vaše slike izgledaju više nego samo lepo, trebate potrošiti neko vreme menjajući imena datoteka pre nego što se pojave na vašoj web lokaciji.

SEO se sastoji u tome da pretraživačima pruži što više podataka, a nazivi datoteka glavni su primer za to. Nemojte propustiti ovu priliku da Google-u kažete šta gleda. Ako odaberete naziv datoteke koji je tačan, SEO-friendly opis vaše slike, tada će vam pretraživači biti zahvalni.

Zahvalni će vam biti i posetioci vašeg web sajta. Uostalom, ako odluče preuzeti sliku za svoju ličnu upotrebu, imat će tačan naziv kako se ne bi izgubili i kako ne bi preuzeli datoteku naziva “DCI-002.jpg” koja će se pogubiti u folderu za preuzimanje.

Naslovi i opisi ispod slika

Činjenica je da ljudi čitaju naslove. Zapravo je verovatnije za 300% da će ljudi pročitati naslov slike i opis ispod slika nego tekstualni deo članka/bloga.

I to ima smisla. Prosečni korisnik interneta voli ići od članka do članka. Tako će proveriti naslov, pomeriti se kroz podnaslove, pogledati slike, a zatim će pogledati naslove i opise slika. Sastavite sve te stvari i vaš posetioc ima prilično pristojnu viziju o čemu se zapravo radi u članku. Na osnovu toga, mogu se i ne moraju odlučiti vratiti ili će se možda odmah odlučiti pročitati celu tematiku.

Kao rezultat, dobri natpisi mogu drastično smanjiti stopu napuštanja web sajta.

Oni mogu biti i izvrsno mesto za stavljanje ključnih reči, iako to ne znači da svaki naslov i opis moraju biti prepuni ključnih reči. Imajte na umu da posetioci žele biti zabavljeni i da pretrpani naslovi i opisi ih mogu odbiti. Još gore od toga je zbuniti korisnika, a zabuna je neprijatelj sadržaja, posebno kada korisnici interneta imaju toliko drugih članaka na izbor.

Odaberite odgovarajuće Alt oznake

Google i drugi pretraživači ne mogu čitati samo slike, što znači da morate dodati opise teksta kako biste rekli šta je na slici – one su poznate kao alt oznake.

Ako se slika ne uspe učitati, bilo zbog sporog interneta ili zbog toga što slike niste kompresovali, tada će se alt oznaka prikazati na web sajtu umesto slike.

Alt oznake takođe su korisne za osobe s oštećenjem vida. Možda neće moći videti sliku, ali njihov softver za pretvaranje teksta u glas moći će čitati alt oznake i to će im omogućiti da shvate sliku.

Alt oznake i naslovi slika još su više teksta koji Google može dodati u svoj algoritam pretraživanja. Kao i kod natpisa, najbolje je ne preterivati. Ipak, “bacanje” nekoliko ključnih reči u alt oznake i naslove slika može napraviti malu, ali pozitivnu razliku.

Ako upotrebljavate WordPress svojim slikama možete dodati alt oznake i kada ih prenosite pomoću tastera “Dodaj sadržaj” prilikom izrade web sajta. Možete ručno dodati alt oznake putem HTML-a tako što ćete u oznaku slike dodati alt = “ovo je vaš alt tekst”.

Što se tiče izrade savršenog web sajta ništa se ne sme zanemariti. Slike su još jedan način za stvaranje boljeg web sajta od konkurencije.

Ako se trudite optimizovati svoje slike ili imate pitanje o SEO optimizaciji vašeg web sajta – obratite nam se, rado ćemo vam pomoći.
0