CDS Digital - Izrada sajtova, SEO optimizacija, Web i grafički dizajn, Facebook & Google oglašavanje, Email Marketing +381 60 5678-345

Google AdWords

Google AdWords

U sledećem tekstu možete naći deset najčešćih pitanja koja postavljaju naši klijenti kao i naše odgovore na njih. Osim što su ova pitanja najčešća ona su nam vrlo zanimljiva te bi svako ko se počinje upoznavati s internet marketingom i AdWordsima mogao to pročitati.

1) Koliko trebam uložiti u online oglašavanje?

Odgovor na ovo pitanje pre svega zavisi o tome šta želite postići, ali i o tome koliko imate dostupnih sredstava. U pravilu uvek pokušavamo napraviti kampanje na taj način da se najbolje iskoristi dostupni budžet. Ujedno, mi možemo pre početka same kampanje istražiti i predvideti otprilike koliko bi sama kampanja, s obzirom na parametre, mogla trošiti. Međutim, tek nakon pokretanja kampanje možemo puno tačnije predvideti moguće maksimalno ulaganje.

2) Koliko će me koštati Vaša naknada?

Naša naknada je navedena na ovoj stranici. Međutim, spremni smo sniziti naše naknade s obzirom na klijentov dostupan ukupan budžet, ali to uključuje samo određen broj radnih sati tokom 30 dana.

3) Zašto je vaša naknada tolika?

CDS ima 3 stručnjaka isključivo u području oglašavanja unutar Google AdWords, Yandex Direct i Linkedin sistema. Ukupno je to preko 15 godina iskustva na području digitalnog marketinga. CDS ima i jednog sertifikovanog Google AdWords stručnjaka. Pre nego smo se uključili u online marketing, radili smo klasični outbound marketing i imamo iskustva i u tome.
Drugim rečima, u našem timu imamo stručnjake sa područja marketinga, web dizajna, SEO-a, web izrade i Google Analyticsa.
Mi nismo skupi (barem ne onoliko koliko želimo biti) obzirom na ROI koji ostvarujemo našim klijentima. Ali, s obzirom u kojoj situaciji se nalazi cela država, nudimo optimalni odnos cene i kvaliteta.

4) Zašto ne vidim svoje oglase na pretraživaču?

Dva su najčešća razloga:
– Prvi je razlog da se proračun potrošio, tj. da je dnevni proračun koji je postavljen nedovoljan. Stoga se već potrošio u vreme kad ste vršili proveru.
– Drugi razlog je da Google pokušava ‘razvući’ proračun za prikazivanje vašeg oglasa tokom celog dana. Kako nema dovoljno dnevnog proračuna oglas se ne prikazuje kod svakog upita već na primer kod svakog desetog upita. Drugim rečima, vaš proračun je nedovoljan da osigura da se oglasi stalno pojavljuju tokom celog dana. Postoji vrlo dobar alat preko kojeg možete proveriti da li Vam se oglasi pojavljuju, a nalazi se na linku ovde.

  5) Zašto nemam rezultata od oglašavanja?

Naš zadatak je da Vam dovedemo korisnike na Vašu web stranicu. Taj zadatak ispunjavamo najbolje što možemo koristeći usko ciljane reči i fraze kao i odgovarajuće oglase i landing stranice. Da li će korisnik odlučiti kupiti ili rezervisati Vašu uslugu ili proizvod na kraju zavisi o vašem proizvodu tj. ponudi. Konverzija korisnika u kupca zavisi i o mnogim drugim stvarima na koje nemamo uticaj, poput preglednosti web stranice, jednostavnosti narudžbine, ispravnosti forme za uplatu i slično.

6) Koliko ulaže moja konkurencija?

Ne možemo tačno odrediti koliko ulaže Vaša konkurencija. Možemo samo približno predvideti, ali koji tačan iznos konkurencija troši ne možemo reći bez uvida u njihovu kampanju. Jedan od razloga je to što cena klika zavisi o web strani na koju oglasi vode (taj postupak tj. formulu Google drži tajnim i krije se iza podatka koji se nalazi u AdWords interfejsu pod nazivom Quality score.

7) Da li konkurencija može kliktati na moje oglase i tako trošiti moj budžet?

Konkurencija može pokušati to raditi, ali Google ima svoj sistem koji vrlo uspešno otkriva takvu vrstu ponašanja. Kada Google detektuje da su se dogodili takvi klikovi on će vratiti iznos koji je naplatio za njih. Kada i koliko je toga sistem detektovao nalazi se u izveštaju Invalid clicks.

8) Koliko ključnih reči je uključeno u Vašu naknadu?

Ukupno možete ciljati pet miliona ključnih reči ili portala (više možete videti ovde). Ukoliko to kampanja tj. vaši ciljevi to zahtevaju, ciljamo hiljade fraza ili reči. Ali, u pravilu, uključujemo samo one reči i fraze koje su u vezi sa vašom ponudom tj. ciljamo one fraze i reči koje su usko ciljane i za koje predviđamo da će imati najbolje rezultate. I stalno testiramo da li nam je možda promakla neka isplativa fraza ili ključne reč.

9) Kako možete raditi kampanju i oglase, a ne znate našu ponudu?

U postavljanju kampanje prvo koristimo Vaše informacije pa sadržaj oglašavane web stranice. Kampanjama u pravilu ciljamo one ponude koje se nalaze na Vašoj web stranici – ponudu koju nemate na web stranicama nema smisla oglašavati. Oglase kreiramo prema tekstu ponude s Vaših web stranica, ali i prema našem iskustvu s obzirom kakvi oglasi su se pokazali najbolji. Ali, radi se u osnovi o beskonačnoj petlji testiranja, merenja i prilagođavanja najboljem povratu ulaganja zavisno o postavljenom cilju.

Često klijentu spomenemo da on nije kupio naše znanje jer se ono nalazi besplatno na Internetu. Klijent kupuje naše iskustvo i vreme koje ulažemo u optimizaciju. Ponekad to znači preko 100 radnih sati mesečno.

10) Kako određujete cenu koju plaćam za klik na oglas?

Mi ne određujemo cenu koju plaćate za klik na oglas. Google licitacija koja se temelji na Quality score algoritmu određuje cenu koja se plaća za svaki klik na Vaš oglas. Algoritam koji to radi nije javno objavljen, iako postoji formula i neki poznati parametri (npr. CTR) koji utiču na to. Njihove iznose i odnose za svakog oglašivača izračunava Google AdWords algoritam, za svaku pretragu nanovo. Ono što možemo napraviti je da postavimo gornju granicu koju smo spremni platiti za klik.

 
Comments

No comments yet.